اقتصادی

اعلام زمان تعلیق کارت های بازرگانی در صورت عدم رفع تعهد ارزی

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۵۶ اعلام زمان تعلیق کارت های بازرگانی در صورت عدم رفع تعهد ارزی

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به زمانبندی تعلیق کارت های بازرگانی در صورت عدم رفع تعهد ارزی، گفت: صادرکنندگان غیر تولیدی برای جلوگیری از تعلیق کارت بازرگانی خود باید بیش از 70 درصد رفع تعهد ارزی اقدام کنند.

اعلام زمان تعلیق کارت های بازرگانی در صورت عدم رفع تعهد ارزی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حمید زابودم با اشاره به اتمام مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان در سال های 97 و 98 گفت: براساس مصوبات کارگروه پایش رفتار تجاری دارندگان کارت های بازرگانی واحدهای تولیدی که تعهدات ارزی آنها صفر است و تاکنون هیچ تعهد ارزی ایفا نکرده اند باید تا 99.6.31 تکلیف بازگشت ارز را برای بانک مرکزی مشخص کنند و در غیر این صورت کارت بازرگانی آنها تعلیق خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: کارت بازرگانی، صادرکنندگان غیر تولیدی که تعهد ارزی آنها صفر درصد است و در فاصله زمانی مورخ 97.1.22 ال 98.12.28 صادرات داشته‌اند اما هیچ مبلغی را به عنوان تعهد ارزی به کشور بازنگرده‌اند و به عبارتی ایفای تعهد نکرده‌اند، کارت بازرگانی آنها تعلیق است.

وی بیان داشت: صادرکنندگان غیر تولیدی اگر بین یک تا 30 درصد ایفای تعهد ارزی داشته اند، کارت بازرگانی آنها 99.6.15 تعلیق می شود و صادرکنندگان غیر تولیدی بین 31 تا 69 درصد به تعهدات ارزی خود عمل کرده اند در صورت عدم ایفای الباقی تعهدات خود کارت بازرگانی آنها در تاریخ 99.6.31 تعلیق می شود.

زادبوم اظهار داشت: بنابراین اگر صادرکنندگان غیر تولیدی می خواهند کارت بازرگانی آنها تعلیق نشود با مراجعه به بانک مرکزی باید نسبت به ایفای تعهدات خود به بیش از 70 درصد اقدام کنند و بانک مرکزی با ارسال نامه ای به سازمان این موضوع را اطلاع رسانی کند و از تعلیق کارت بازرگانی این دسته از صادرکنندگان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن