اقتصادی

افتتاح ۸۹ درصد از واحدهای مسکن مهر/ ۹۵ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی ساخته می‌شود

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ – ۱۲:۴۲ افتتاح ۸۹ درصد از واحدهای مسکن مهر/ ۹۵ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی ساخته می‌شود

مراسم افتتاح پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن و همچنین طرح مسکن مهر صبح امروز یکم آبان ماه در شهر جدید پردیس برگزار شد.

افتتاح ۸۹ درصد از واحدهای مسکن مهر/ ۹۵ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود محمودزاده، معاون مسکن وزارت راه وشهرسازی در مراسم افتتاح پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن و همچنین طرح مسکن مهر، گفت: امروز ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در ۸ استان به بهره‌برداری می‌رسد.

*۷۵درصد از منابع تولید انبوه مسکن توسط مردم تامین شد

معاون مسکن وزارت راه وشهرسازی در تشریح آمار مرتبط با حوزه اشتغال شکل گرفته به منظور ساخت مسکن، بیان کرد: ۳۳ هزار نفر اشتغال اجرای این پروژه‌ها بوده و ۵,۵۰۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده که سهم دولت ۱,۴ میلیارد تومان و مابقی نیز از محل آورده‌های مردم تامین شده است.

محمودزاده، در بیان زمان ساخت پروژه‌های افتتاح شده گفت: ساخت اکثر این پروژه‌ها از انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ آغاز شده بود که در قالب واگذاری زمین به تعاونی‌های مسکن عملیاتی شد.

*افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور

در ادامه این مراسم، حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: امروز ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور افتتاح می‌شود که مجموع افتتاح‌های مسکن مهر به ۲ میلیون و ۴۵ هزار واحد خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که ۱۴ هزار واحد مسکن مهر افتتاحی در شهر جدید پردیس خواهد بود، گفت: مسکن مهر پردیس یکی از پروژه‌های کلان شهرسازی کشور بود که ساخت ۸۳ هزار واحد مسکن مهر در این شهر برنامه‌ریزی شد.

طاهرخانی، دربیان همکاری سایر دستگاه‌های دولتی، گفت: با همکاری دولت و دستگاه‌های خدمات‌رسان توانستیم مسائل ابتدایی ابتدایی این شهر مانند لوله‌کشی آب و فاضلاب، راه‌های دسترسی و خدمات روبنایی را تکمیل کنیم و مجموع واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در پردیس به ۶۰ هزار واحد از ۸۳ هزار واحد برنامه‌ریزی شده است.

*ساخت ۹۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی کلید خورد

علی نبیان، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن که دیگر سخنران مراسم آغاز بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های اقدام ملی مسکن و همچنین افتتاح واحدهای مسکن مهر به شمار می‌رفت، در سخنانی کوتاه، گفت: در سال‌های اخیر ۲ موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت؛ یکی تکمیل مسکن مهر بود که ساخت شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در حوزه وظایف سازمان ملی زمین و مسکن بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن که امروز اراضی ۱۳۵ هزار واحد به مردم واگذار می‌شود، تاکنون ساخت ۹۵ هزار واحد از این ۱۳۵ هزار واحد که به متقاضیان واگذار شده، آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعاً در ۳۱ استان ساخت ۲۵۳ هزار واحد با واگذاری‌های امروز آغاز خواهد شد، تاکید کرد: در مدت آغاز ثبت‌نام تا واگذاری اراضی، زمین‌ها نیاز به آماده‌سازی داشت که این اتفاق رخ داده و امروز قرارداد ساخت مسکن میان ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها با دریافت‌کنندگان زمین‌ها به امضا می‌رسد.

نبیان، در تشریح مراحل ساخت واحدهای طرح اقدام ملی، گفت: ۹۵ هزار واحد دارای پیشرفت فیزیکی در ساخت و ساز هستند که در برخی پروژه‌ها، واحدهای در مرحله فنداسیون و تعدادی هم در مرحله اسکلت فلزی قرار دارند.

مهم‌ترین اخبار و دقیق ترین تحلیل‌های اقتصادی را در کانال فارس اقتصادی در پیام‌رسان‌ها بخوانید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن