اجتماعی

افتتاح 50 پروژه شهری در هفته تهران

يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ – ۱۰:۳۳ افتتاح 50 پروژه شهری در هفته تهران

رئیس شورای شهر تهران از افتتاح 50 پروژه کوچک‌مقیاس محله‌ای به مناسبت هفته تهران خبر داد.

افتتاح 50 پروژه شهری در هفته تهران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی در صحن امروز شورای شهر اظهار داشت: فردا در تقویم روز تهران نامگذاری شده که با پیگیری اعضای شورا به ویژه احمد مسجدجامعی قرار است هفته تهران برگزار شود که در این هفته، افتتاح 50 پروژه کوچک‌مقیاس محله‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: 235 سال قبل تهران به عنوان مرکز حکومت قاجار تعیین شد و 113 سال قبل رسماً به عنوان دارالخلافه توسط مجلس مشروطه تعیین شد که بخش عمده توسعه تهران مربوط به نیم قرن اخیر است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تهران در مقایسه با بسیاری از کلان‌شهرهای جهان، شهری جوان و نوپاست و می‌تواند موتور محرکه اقتصاد ایران و منطقه باشد.

هاشمی گفت: هم‌زمان با نگاه مثبت و فرصت‌محور به تهران، نگاه منفی و تهدیدمحور هم وجود دارد که آلاینده‌های فزاینده، تاب‌آوری پایین در برابر حوادث و معضلات اجتماعی و فرهنگی از موضوعات تهدیدمحور پایتخت است.

وی بیان داشت: ‌در دهه‌های اخیر و با سیاست‌های نادرست، در تهران مشکلاتی ایجاد کرده‌ایم که باید این مشکلات را حل و نه صورت مسئله را پاک کرد. نمی‌توان تهران با 10 میلیون شهروند را رها کرد و سخن از مسوولیت‌پذیری و اخلاق‌مداری گفت.

وی تصریح کرد: مشکلات امروز تهران ناشی از تصمیمات نادرست در پنج دهه اخیر است. می‌توان تهران را به شهری بی‌نظیر در منطقه و کم‌نظیر در جهان تبدیل کنیم و از ظرفیت سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و صنعتی جهت مقابله با تهدیدها و معضلات تهران استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن