اقتصادی

افتتاح 9 پروژه بزرگ صنعت برق در خوزستان

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ – ۱۶:۱۳ افتتاح 9 پروژه بزرگ صنعت برق در خوزستان

مدیرعامل توانیر گفت: با دستور رییس جمهور 9 پروژه بزرگ در 7شهرستان خوزستان شامل پست‌ها و خطوط توزیع و نیروگاه تولید پراکنده حرارتی، خورشیدی و برق آبی کوچک با مجموع سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد ریال بهره برداری شد.

افتتاح 9 پروژه بزرگ صنعت برق در خوزستان

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدحسن متولی‌زاده، ‌در آئین افتتاح 9 پروژه صنعت برق خوزستان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور در تاریخ 13 آذرماه سال جاری برگزار شد، بیان کرد: از سال 92 تاکنون علاوه بر بهره برداری از چندین نیروگاه بزرگ با ظرفیت بیش از 1800 مگاوات بالغ بر 61 هزار میلیارد ریال در شبکه‌های انتقال و توزیع استان سرمایه‌گذاری شده است.

متولی‌زاده اظهار داشت: امروز هم با دستور رییس جمهور 9 پروژه بزرگ در 7 شهرستان خوزستان شامل پست‌ها و خطوط توزیع و نیروگاه تولید پراکنده حرارتی، خورشیدی و برق آبی کوچک با مجموع سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد ریال بهره برداری شد.

وی بیان کرد: بیش از 80 درصد سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این طرح ها از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

*افزایش 25 درصدی مشترکان برق از سال 92 تاکنون

وی در ادامه به بیان چند شاخص که موجب افزایش بهره وری و کیفیت صنعت برق خوزستان شده پرداخت و تصریح کرد: از سال 92 تاکنون بیش از 430 هزار مشترک جدید در استان خوزستان برق‌دار شدند و بیش از 25 درصد تعداد مشترکان این استان افزایش پیدا کرده است.

متولی‌زاده با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون با سرمایه گذاری انجام شده تلفات برق در استان خوزستان بیش از 50 درصد کاهش یافته که سهم بسیار موثری در کاهش تلفات برق در شبکه سراسری کشور داشته است، اظهار کرد: با سرمایه گذاری و اقدامات انجام شده برای مقاوم سازی شبکه‌های برق خوزستان در مقابل ریزگردها خوشبختانه پایداری و کیفیت برق به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

* توسعه ناوگان شست و شوی تجهیزات برق

مدیر عامل شرکت توانیر در تشریح اینکه با توجه به سیاست‌های دولت، خدمات غیرحضوری در استان کامل شده و مردم استان برای دریافت خدمات نیاز به مراجعه به ادارات ندارند، گفت: این اقدامات مسیر را برای تحقق دولت الکترونیک هموار می‌کند و زمینه را برای افزایش رضایت عمومی ایجاد خواهد کرد.

متولی‌زاده در پاسخ به سئوال رییس جمهور در خصوص بارندگی‌های کم و گرد و غبار و قطعی برق در سال‌های گذشته در خوزستان گفت: اقدامات بسیار موثری در این زمینه انجام شد و اولین اقدام در این راستا توسعه ناوگان شست و شوی تجهیزات برق بود.

متولی زاده در تشریح جزئیات توسعه ناوگان شست و شوی تجهیزات برق، تاکید کرد: قبلا 2 دستگاه شست و شوی تجهیزات برق در خوزستان در زمان حادثه فعال بود، اما امروز تعداد آنها به 47 دستگاه فعال افزایش یافته است و بزرگترین ناوگان شست و شوی تجهیزات برقی در استان خوزستان وجود دارد.

*7700 کیلومتر کابل خودنگه‌دار در خوزستان

وی به حجم عایق بندی و تجهیزات شبکه برق اشاره کرده و گفت: این عدد بیش از 700 درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین احداث شبکه‌های عایق گازی که در مقابل ریزگردها مقاوم هستند توسعه بسیار زیادی در استان خوزستان داشته است.

متولی زاده در پایان اظهار داشت: بیش از 7700 کیلومتر از شبکه‌های هوایی به کابل‌های خودنگه‌دار تبدیل شده اند و این اقدام‌ها منجر به کاهش 80 درصدی خاموشی در استان خوزستان شده است.

لازم به تاکید است، پنج نیروگاه مقیاس کوچک و تجدیدپذیر در شهرهای اهواز، اندیمشک، شوش و آغاجری به ظرفیت 61 مگاوات و چهار پروژه خط انتقال و شبکه فوق توزیع برق امروز با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن