اقتصادی

افت قیمت طلا به زیر 2 هزار دلار

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۰۳ افت قیمت طلا به زیر 2 هزار دلار

با توجه به اینکه سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا هستند و با تقویت ارزش دلار، قیمت طلا به زیر 2000 دلار برگشت.

افت قیمت طلا به زیر 2 هزار دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با توجه به اینکه سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشیت فدرال رزرو آمریکا هستند و با تقویت ارزش دلار، قیمت طلا به زیر 2000 دلار برگشت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 12.44 دلار کاهش 1990 دلار فروخته شد. این فلز گران بها در روز سه شنبه به 2014.97 دلار، بالاترین رقم یک هفته گذشته رسیده بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فاکس نوشت: «طلا امروز صبح به علت تقویت اندک دلار، کاهش یافت. بهبود ارزش دلار، در کوتاه مدت، ممکن است افزایش قیمت طلا را مهار کند.»

«طلا در دو روز گذشته 3 درصد افزایش داشته است و این امر، این فلز گران بها را نسبت به برداشت سود آسیب پذیر می کند.»

شاخص دلار پس از اینکه دیروز به کمترین رقم در دو سال گذشته رسید، امروز در برابر ارزهای رقیبش 0.1 درصد بالا رفت. هرچه دلار تقویت شود، طلا برای مالکان ارزهای دیگر گران تر می شود.

پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا موجی از اقدامات مالی به راه انداخت و نرخ بهره را به نزدیک صفر رساند تا خسارات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا را تسکین دهد، دلار جذابیت خود برای سرمایه گذاری را از دست داد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن