اقتصادی

افت 89693 واحدی شاخص بورس تهران/ ریزش تاریخی بورس رقم خورده است؟

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۳ افت 89693 واحدی شاخص بورس تهران/ ریزش تاریخی بورس رقم خورده است؟

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه تحت تأثیر جو روانی و صف‌های فروش با 89 هزار و 693 واحد کاهش همراه شد.

افت 89693 واحدی شاخص بورس تهران/ ریزش تاریخی بورس رقم خورده است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یک‌شنبه 26 مرداد 99 تحت تأثیر جو روانی ایجاد شده در بازار که عمدتا ناشی از تائید و تکذیب‌های عرضه صندوق دارا دوم ETF، عرضه آبشاری سهام عدالت توسط کارگزاری ها و انتشار اوراق سلف نفتی در بورس انرژی، شاخص کل در پایان معاملات 89 هزار 693 واحد کاهش یافته و به رقم یک میلیون و هشتصد و سیزده هزار و پانصد و هفتاد و چهار واحد رسید. این کاهش که یک رکورد تاریخی در بورس است، حدود 4.66 درصد شاخص کل بورس را منفی کرده است.

ارزش معاملات امروز 9 هزار و هفتصد و پنجاه و پنج هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 10 هزار و 623 واحدی به رقم 490 هزار و 563 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار به بیش از 6 میلیون 788 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز عمده شاخص های بورس قرمز پوش و کاهشی بود به طوری که شاخص کل بورس نسبت به گذشته 4.66 درصد کاهش یافت. شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 2.12 درصد به 321 هزار و 876 افت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن 2.12 درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور 4.21 درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 4.12 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 5.54 درصد نسبت به روز قبل کاهش یافت.

امروز نمادهای شستا، فارس، فولاد، فملی، شپنا، شتران و اخابر به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

امروز نمادهای پربیننده در بورس تهران شامل فولاد مبارکه سپاهان، صنایع ملی‌مس، یانک پارسیان، بانک صادرات، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری غدیر بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل کاهشی بوده و با افت 568 واحد به رقم 19 هزار و 341 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 258 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نماد آریا با 64 درصد رشد بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و برعکس نمادهای کگهر، مارون، میدکو، شگویا، ذوب و دی به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌‌اند.

نمادهای پربیننده در فرابورس ایران امروز شامل بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ماشین‌های اداری ایران، و شرکت آهن و فولاد ارفع بوده‌اند.

به گزارش فارس، از هفته گذشته که به دلیل اختلاف میان دو وزارتخانه، ابتدا عرضه دارا دوم منتفی و سپس عرضه آن به چهارشنبه 5 شهریور موکول شد، بازار با روند کاهشی مواجه بوده است. از ابتدای تشکیل بورس تا کنون شاخص به این اندازه با کاهش مواجه نشده و به نظر می رسد این ریزش یک سقوط تاریخی برای بورس بوده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن