اقتصادی

افزایش شکاف نژادی در میان بیکاران آمریکایی/ سیاهپوستان بیشتری بیکار شدند

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۱۷ افزایش شکاف نژادی در میان بیکاران آمریکایی/ سیاهپوستان بیشتری بیکار شدند

برای چهارمین ماه متوالی فاصله بین تعداد افراد بیکار سیاهپوست و سفیدپوست آمریکایی در ماه آگوست بیشتر شد و حالا به بیشترین میزان در 6سال گذشته رسیده است.

افزایش شکاف نژادی در میان بیکاران آمریکایی/ سیاهپوستان بیشتری بیکار شدند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در ماه آگوست و برای چهارمین ماه متوالی شکاف نرخ بیکاری بین افراد سیاه پوست و سفید پوست در آمریکا بالا رفت و حالا به بالاترین میزان در 6 سال گذشته رسیده است.

نرخ بیکاری در میان افراد سیاه پوست آمریکایی در ماه آگوست 13 درصد بود و این در حالی است که این رقم در میان سفید پوستان تنها 7.3 درصد، است.

این فاصله 5.7 درصدی بالاترین میزان اختلاف بین نرخ بیکاری سفید پوستان و سیاه پوستان در آمریکا از دسامبر 2014 تا کنون محسوب می‌شود.

در آگوست سال گذشته اما این فاصله حدود 2 درصد بود.

به خاطر بحران کرونا 20.8 میلون نفر در آمریکا تنها در ماه آوریل شغل خود را از دست دادند و فاصله نرخ بیکاری بین سفید پوستان و سیاه پوستان تنها در آن زمان 2 و نیم درصد بود.

از زمان شیوع کرونا و بالا گرفتن اعتراضات نسبت به تبعیض نژادی در آمریکا شکاف بازار کار بین سیاه پوستان و سفید پوستان توجهات بیشتری را به سمت خود جلب کرده است.

گسترش اعتراضات نسبت به خشونت‌ها علیه سیاه پوستان در آمریکا حالا به مهمترین موضوع در مبارزات انتخاباتی در آمریکا بدل شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن