اقتصادی

افزایش فشار بر مردم و تولیدکنندگان با افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ – ۰۳:۴۴ افزایش فشار بر مردم و تولیدکنندگان با افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد تاثیر زیادی بر زندگی مردم کم برخوردار می‌گذارد. هر گونه افزایش در این پایه مالیاتی فشار بر مردم و تولیدکنندگان را بیشتر می‌کند.

افزایش فشار بر مردم و تولیدکنندگان با افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره پیشنهاد افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده در قالب طرح احکام کلی قانون بودجه سال 1400 گفت: به اعتقاد بنده هر­گونه افزایش در این پایه­ مالیاتی فشار بر مردم را بیشتر می­کند به همین جهت مخالف این موضوع هستم. افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد تاثیر زیادی بر زندگی مردم کم برخوردار می‌گذارد.

این نماینده مجلس درباره راهکارهای جایگزین برای افزایش درآمد مالیاتی اظهار داشت: به جای افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده باید از میزان فرارهای مالیاتی بکاهیم. درحال حاضر هستند کسانی که مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند، باید از آن‌ها مالیات گرفته شود.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده فرار مالیاتی واحدهای تولیدی را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی که به صورت شفاف مالیات پرداخت می‌کنند را به سمت عدم پرداخت مالیات راهنمایی می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: مجلس باید به دنبال افزایش چتر مالیاتی باشد و از کسانی که مالیات پرداخت نمی‌کنند و یا دارای معافیت های مالیاتی هستند، مالیات بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن