اقتصادی

افزایش یک درصدی قیمت نفت برنت و 2 درصدی نفت آمریکا طی هفته گذشته

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۵ افزایش یک درصدی قیمت نفت برنت و 2 درصدی نفت آمریکا طی هفته گذشته

درحالی که قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به 44.80 دلار کاهش یافت اما طی هفته گذشته نفت برنت 0.9 درصد و نفت خام آمریکا 1.9 درصد افزایش قیمت را ثبت کردند.

افزایش یک درصدی قیمت نفت برنت و 2 درصدی نفت آمریکا طی هفته گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل رویترز، در معاملات روز جمعه به علت نگرانی در مورد احتمال بهبود کندتر تقاضا برای نفت در اثر شیوع ویروس کرونا و در عین حال افزایش عرضه که بر خوش بینی کاهش ذخایر نفت خام و سوخت سایه انداخته است، قیمت نفت کاهش یافت.

در هفته گذشته، دو سازمان برجسته، یعنی آژانس بین المللی انرژی و کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک، پیش بینی های خود از تقاضا برای نفت در سال 2020 را کاهش دادند.

اندی لیپو، تحلیلگر در هیوستون گفت: «سوال بزرگ این است که اسا شیوع ویروس کرونا همچنان بر بهبود تقاضا برای بنزین و گازوئیل تاثیر می گذارد.»

هر بشکه نفت برنت با 16 سنت کاهش با قیمت 44.80 دلار هفته را به پایان برد و نفت خام امریکا نیز با 23 سنت کاهش، بشکه ای 42.01 دلار معامله شد.

طی هفته گذشته نفت برنت 0.9 درصد و نفت خام آمریکا 1.9 درصد افزایش قیمت را ثبت کردند.

قیمت ها در اوایل هفته گذشته افزایش یافت زیرا آمارهای دولتی آمریکا نشان نداد ذخایر نفت، بنزین و مواد نفتی این کشور در هفته پیش از آن کاهش یافته و پالایشگاه ها تولید را بیشتر کرده و تقاضا برای محصولات نفتی بیشتر شده است.

فیل فلاین، تحلیلگر ارشد گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: «اگر آن روند ادامه می یافت، بسیار قیمت ها تقویت می شد و بالاتر می رفت.»

بر اساس آمار بیکر هیوز، تعداد دکل های نفت و گاز آمریکا که شاخصی برای عرضه نفت است در هفته گذشته برای پانزدهمین هفته متوالی کاهش یافته و باز هم رکود کاهشی زده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن