اقتصادی

افزایش 2.8 میلیون نفری ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ – ۱۱:۳۴ افزایش 2.8 میلیون نفری ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با افتتاح 10 پروژه در 5 استان کشور به ارزش 842 میلیارد تومان، 2 میلیون و 800 هزار نفر ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها افزوده می‌شود.

افزایش 2.8 میلیون نفری ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیاوش امیرمکری امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش فرودگاهی، اظهار داشت: پس از اتفاقات آسما‌ن قطر و اوکراین، ما با افزایش تقاضای شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی برای استفاده و عبور از فضای کشورمان مواجه شدیم و در اوج بحران‌ها، ما روزانه تا 1400 پرواز عبوری را پشتیبانی کردیم.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر بحث ایمنی و امنیت با توجه به شیوع کرونا در دنیا، موضوع سلامت هم در حوزه حمل و نقل هوایی دنیا مطرح شده است، در این راستا ما به مقابله با کرونا و ارائه سرویس به مردم در فرودگاه‌های کشور در 9 ماه گذشته پرداختیم.

امیرمکری توضیح داد: استقرار سیستم‌ها و امکانات پیشرفته در حوزه سنجش از راه دور دمای بدن مسافران،‌ تب‌سنجی و علامتگذاری فیزیکی در حوزه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فرودگاه‌های کشور و استقرار ناظران بهداشت، انجام شد، همه تلاش خود را برای ایجاد فضایی سلامت برای مردم در فرودگاه‌ها انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: یکی از اقدامات مهم فرودگاه‌های دنیا در این شرایط، بحث هوشمندسازی فرودگاه‌ها است، در فرودگاه‌های کشورمان هم ما برای تحقق تجربه سفر سلامت از طریق به حداقل رساندن تماس فیزیکی با مسافر، نسبت به شناسایی 24 فعالیت برای هوشمندسازی در فرودگاه‌های کشور‌ اقدام کردیم که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، هوشمندسازی به خوبی در کشور محقق شود.

وی بیان کرد: موضوع دیگر، بحث رضایتمندی مسافر است که در این راستا با استقرار سامانه پایش نظرسنجی از مسافران با استفاده از پنج روش، نظرات مردم را به 34 نماینده سازمان‌ها، شرکت‌ها و عوامل خدمت‌رسانی فرودگاه‌ها منتقل می‌کنیم.

امیرمکری درمورد پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود، توضیح داد: امروز 10 پروژه در 5 استان کشور به ارزش 842 میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود که در نتیجه این پروژه‌ها 2 میلیون و 800 هزار نفر ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امروز 18 پارکینگ هوا به مجموعه پارکینگ هواپیماهای فرودگاه‌های کشور افزوده می‌شود و درنهایت ظرفیت ترمینال‌های ما 20 هزار و 700 مترمربع افزایش می‌یابد و همچنین 178 هزار و 600 مترمربع توسعه سطوح پروازی داریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: در فرودگاه گرگان پروژه ترمینال جدید 8 هزار و 700 متری به ارزش 243 میلیارد تومان داریم که یک‌میلیون و 400 هزار نفر به ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر این فرودگاه در سال اضافه می‌کند، همچنین توسعه اپرون و محوطه‌سازی فرودگاه گرگان به متراژ 58 هزار مترمربع و ارزش 46 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: امروز افتتاح پروژه ساختمان تشریفات به متراژ 2 هزار و 100 مترمربع و پروژه ساختمان حفاظت هواپیمایی در فرودگاه گرگان داریم.

امیرمکری افزود: همچنین در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد پروژه محوطه‌سازی جبهه زمینی فرودگاه را داریم که 170 هزار مترمربع مساحت دارد و ارزش آن 56 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در فرودگاه شاهرود پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه شاهرود و توسعه و بهسازی سطوح و عوامل پروازی امروز افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: در فرودگاه تبریز نیز افتتاح توسعه اپرون و تاکسی‌وی‌های ارتباطی را داریم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن