اقتصادی

افزایش 3 میلیارد دلاری ذخایر ارزی روسیه در یک هفته

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ – ۱۵:۴۲ افزایش 3 میلیارد دلاری ذخایر ارزی روسیه در یک هفته

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارز خارجی این کشور برای دومین هفته متوالی رو به رشد بود و به 587.6 میلیارد دلار افزایش یافت.

افزایش 3 میلیارد دلاری ذخایر ارزی روسیه در یک هفته

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی روسیه، ذخایر ارز خارجی این کشور برای دومین هفته متوالی افزایش یافت به 587.6 میلیارد دلار رسید.

این ذخایر 3.6 میلیارد دلار از 30 اکتبر تا 6 نوامبر افزایش یافت. این رشد ناشی از «افزایش ارزش ارز روسیه و افزایش قیمت طلا» رخ داده است.

ذخایر بین المللی روسیه بیشتر شامل دارایی های خارجی نقدی از جمله ذخایر طلای پولی، ارزهای خارجی و دارایی‌های حق برداشت ویژه (SDR) است.

این ذخایر در اختیار بانک مرکزی روسیه و دولت این کشور است. این ذخایر از سطح 500 میلیارد دلار مورد هدف گذاری شده دولت را در ژوئن 2019 عبور کرد و از آن زمان بالاتر از این سطح قرار گرفته است.

علی رغم تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور و اجبار دولت روسیه برای افزایش هزینه ها به منظور حمایت از کسب و کارها و خانوارها، مسکو همچنان توانسته ایت تا ذخایر طلا و ارز خارجی خود را در این سال افزایش دهد.

این سرمایه ها طی 10 ماه گذشته 31.6 میلیارد دلار افزایش یافته است، هرچند سرعت رسد آن از سال 2019 کند شده است. بر اساس آمارهای بانک مرکزی روسیه، این کشور در بازه ژانویه تا نوامبر سال گذشته 65 میلیارد دلار بر ذخایر ارزی خود افزوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن