اقتصادی

اقتصاد آمریکا زیر بار بدهی سنگین و افزایش توان چین کمر خم کرده است

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۳۳ اقتصاد آمریکا زیر بار بدهی سنگین و افزایش توان چین کمر خم کرده است

یک مدیر باسابقه آمریکایی مدعی است که اقتصاد این کشور زیر بار بدهی سرسام‌آور در حال کمر خم کردن است.

اقتصاد آمریکا زیر بار بدهی سنگین و افزایش توان چین کمر خم کرده است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از مارکت واچ، ری دالیو، مدیر باسابقه آمریکایی در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، می‌گوید اقتصاد آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان در حال نشان دادن علائم افول زیر بار بدهی سنگین است که رشد اقتصادی این کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

وی طی مصاحبه‌ای گفت که به خاطر کاهش شدید فرصت‌ها در پیشرفت مالی برای افراد معمولی زندگی مردم آمریکا سخت‌تر می‌شود.

این سرمایه‌گذار باسابقه می‌گوید، یکی دیگر از عواملی که در این زمینه اثرگذار است این است که اعتماد جهانی به دلار آمریکا در حال کاهش است و همین امر قدرت خرید مردم آمریکا را پایین آورده و می‌تواند استاندارد زندگی آنها را هم تحت تاثیر قرار دهد.

دالیو که بنیانگذار مؤسسه بریجواتر است می‌گوید، امروزه نظام سرمایه‌داری که بنیان اقتصاد آمریکا به شمار می‌رود، دیگر برای همه به شکلی مؤثر و بهینه عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: علیرغم آنکه نظام سرمایه‌داری و در واقع سرمایه‌داران عملکرد خوبی در افزایش تولید و بزرگی اقتصاد دارند، اما در عین حال نظام سرمایه‌داری باعث ایجاد شکاف‌های بزرگ درآمدی و در نتیجه شکاف سنگین در دسترسی افراد به فرصت‌ها منجر می‌شود که این خود یک تهدید علیه این نظام است.

این میلیاردر آمریکایی می‌گوید تا زمانی که واشنگتن تلاش‌های خود برای فراهم کردن فرصت‌های بیشتر برای مردم در راستای رشد اشخاص و امنیت مالی آنها را افزایش ندهد تبعات شرایط کنونی برای این کشور بسیار دردناک خواهد بود.

وی ادامه داد: اتفاقی که هم اکنون در آمریکا در حال رخ دادن است این است که شاهد افت اقتصادی این کشور همزمان با افزایش شکاف ثروت بین مردم و افزایش قدرت چین که آمریکا را به چالش می‌کشد، هستیم.

دالیو ادامه داد: در سال‌های 1940 آمریکا در تمام این شاخص‌ها در جهان جایگاه قالب را داشته، اما حالا نشانه‌های افول واقعی در این کشور نمایان شده و همین امر باعث نگرانی‌های جدی شده است.

وی می‌گوید: آمریکا بدهی‌های سنگینی دارد و این مسئله مزید بر علت کاهش رشد اقتصادی این کشور شده است.

بنابراین آمریکا برای موفقیت و بقا باید به سمت تغییر سنگین در ساختار بدهی‌ها و تسویه آنها برود.

دالیو می‌گوید آمریکا همچنین در مقایسه با دیگر کشورهای جهان از نظر جایگاه درآمدی و ترازنامه مالی شرایط خوبی ندارد.

اگر آمریکا جایگاه خود در این زمینه را از دست داده و خود را بر آن ندارد که بهره‌وری‌اش را بالا ببرد یک روز قدرت استقراض خود را هم از دست داده و مجبور خواهد شد، هزینه‌های خود را پایین بیاورد که این مسئله بسیار دردناک تمام خواهد شد.

در کنار همه آنچه گفته شد، شیوع ویروس کرونا در واقع باعث شده آمریکا از نظر اقتصادی با چالش‌های جدی مواجه شود.

هنوز 30 میلیون نفر در این کشور و با گذشت 6 ماه از شیوع ویروس کرونا برای تامین هزینه‌های خود به دریافت کمک خرجی از دولت وابسته هستند که این برنامه به زودی منقضی خواهد شد.

علیرغم آنکه بانک مرکزی آمریکا گفته هر کاری می‌کند تا از اقتصاد این کشور حمایت کرده و تا آنجا که نیاز باشد، پول تزریق خواهد کرد، اما کارشناسان بر این باورند که این مسئله می‌توان به سنگین‌تر شدن شدید بار بدهی این کشور منجر شود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن