سیاسی

اقدامات دولت طی 8 سال گذشته بزرگترین مانع پیش روی بخش تولید بوده است

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ – ۱۶:۳۵ اقدامات دولت طی 8 سال گذشته بزرگترین مانع پیش روی بخش تولید بوده است

نماینده اقلید در مجلس گفت: اقدامات دولت طی 8 سال گذشته بزرگترین مانع پیش روی بخش تولید بوده و خسارت‌های زیادی را در تمامی حوزه‌هایی که با تولید در ارتباطات بودند وارد کرده است.

اقدامات دولت طی 8 سال گذشته بزرگترین مانع پیش روی بخش تولید بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 18 فروردین ماه( در نطق میان دستور خود، گفت: سال 1400 توسط رهبر انقلاب به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه اقدامات دولت طی 8 سال گذشته بزرگترین مانع پیش روی بخش تولید بوده و خسارت‌های زیادی را در تمامی حوزه‌هایی که با تولید در ارتباطات بودند وارد کرده که بخش کشاورزی یکی از این موارد است.

وی ادامه داد: عملکرد بد و ناقص دولت موجب شده استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی در تولید برخی از محصولات استراتژیک امروزه زیر سوال برود که یکی از این محصولات گندم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: قیمت مصوب دولت حدود 4 هزار تومان برای هر کیلو گندم است در صورتی که با توجه به هزینه‌های داشت و برداشت قیمت تمام شده هر کیلو گندم برای کشاورزان بین 6 هزار تومان الی 6 هزار و 500 تومان است.

صالحی گفت: قیمت ناچیزی که دولت تعیین کرده و زیانی که کشاورزان می‌بینند موجب شده کشاورزان از اکنون گندم تولیدی خودشان را در اختیار دولت قرار ندهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرفی وجود قیمت 10 هزار تومانی گندم در کشورهای همسایه موجب شده انگیزه ای برای دلالان و تاجران ایجاد شود تا گندم داخلی را خریداری و به قیمت بالاتری به همسایگان بفروشند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید نسبت به اصلاح قیمت گندم اقدام کند؛ این اصلاح و پرداخت به موقع هزینه‌ها موجب می‌شود برای کشاورزان انگیزه بیشتری ایجاد شود و شاهد افزایش تولید در سال آتی باشیم.

وی ادامه داد: در سالی که پیش رو داریم حدود 6 میلیون و 152 هزار هکتار از اراضی کشور تحت پوشش کشت گندم است لذا اگر دولت با قیمت گذاری جدید پیش برود، در سال آینده هیچ انگیزه ای برای کاشت این محصول استراتژیک وجود نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: جشن استقلال تولید گندم که در زمانی برگزار شد، امروزه دیگر استقلالی وجود ندارد و به واردکننده گندم در سال‌های آتی تبدیل خواهیم شد.

صالحی گفت: همچنین در خصوص وضعیت بازار مرغ باید اذعان کرد عملکرد دولت موجب شد کشوری که قدرت چهارم موشکی دنیا را دارد، متاسفانه مردمانش در صف‌های طولانی برای تحویل گرفتن چند مرغ بایستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارز 4200 تومانی در اختیار تولیدکنندگان مرغ قرار گرفت اما وضعیت به کجا رسید؟ نظارت دستگاه‌های ذیربط به کجا رسید؟.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی اظهاراتی را داشت اما چقدر قانع کننده بود؟. آیا در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مردم برای خرید چند عدد مرغ در صف‌های طولانی قرار بگیرند؟.

وی ادامه داد: امیدواریم دستگاه‌های ذیربط در زمینه تامین مایحتاج ضروری و اساسی مردم تلاش کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: سرمازدگی شدیدی در باغات و زمین‌های زراعی شهرستان اقلید صورت گرفت که بیش از 120 میلیارد تومان خسارت وارد شده است؛ در این میان باید اذعان کرد صندوق بیمه کشاورزی نیز ضعف عمده ای دارد که دامن گیر کل کشور است زیرا ارزیابی واقع بینانه از خسارت‌ها ندارند و همچنین خسارت‌ها نیز به موقع پرداخت نمی شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن