اقتصادی

اقدامات شستا به جهت شفافیت مدیریتی یک الگو است

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۱۳ اقدامات شستا به جهت شفافیت مدیریتی یک الگو است

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سامانه‌های هوشمند اقتصادی شستا، گفت: اقدامات شستا به جهت شفافیت مدیریتی یک الگویی است که سایر هلدینگ‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی کشور می‌توانند از این الگو بهره بگیرند.

اقدامات شستا به جهت شفافیت مدیریتی یک الگو است

احسان خاندوزی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره ارزیابی خود از عملکرد مدیران و مسئولان شستا پس از مطالعه گزارش عملکرد اقتصادی درون شستا، گفت: با توجه به ابعاد و گستردگی جغرافیایی این هلدینگ شاخص‌ساز بازار سرمایه که در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارد، بحث‌ و نقدهای متعددی در حوزه اقتصادی مطرح بوده و همچنان هم مطرح است، اما در حوزه عملکرد مدیریتی شستا، نظم‌بخشی اداری، شفافیت اطلاعات مدیریتی و ایجاد سامانه‌های نظارت برخط، اقدامات چشمگیری انجام شده بود که با تفضیل و با جزئیات زیادی همزاه است.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارزیابی بنده پس از شنیدن توضیحات مسئولان مذکور این بود که آن اقدامی که شستا در حوزه شفافیت و سامانه‌های اطلاعات مدیریتی یا به اصطلاح داشبوردهای مدیریتی شستا انجام داده، می‌تواند یکی از الگوهای پیشرو در زمینه(هوش تجاری – BI ) به شمار بیاید، افزود: این اقدامات عواید و ثمرات زیادی دارد از جمله اینکه به مدیران این امکان را می‌دهد که به شکل برخط به زیرمجموعه خود نظارت کنند و شاخص عملکردی روزانه آنها در پیش چشم مدیر هلدینگ اقتصادی به نمایش در آید.

وی تصریح کرد: همچنین تمام دارایی‌ها اعم از دارایی‌های غیر منقول، مستغلات و تعهدات و قراردادهای منعقده و شکایت‌های واصله‌ای که در مجاری آن و قضایی در حال پیگیری است، در دسترس است.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: داشبورد مدیرانی که در شرکت‌های زیرمجموعه مشغول مدیریت هستند و صلاحیت‌های مدیریتی آنها و داشبورد نظارت‌های مالی مبنی بر دریافت‌ها و پرداخت‌های مالی که در اختیار دارند، به طور جداگانه در شرکت‌های تابعه انجام می‌شود و تمامی این موارد از طریق یک شبکه به هم پیوسته قابل رصد و نظارت است.

خاندوزی تاکید کرد: کاری که شستا در طول سال گذشته در این زمینه انجام داده جای تقدیر دارد و امکان نظارت خیلی خوبی را برای نهادهای نظارت کشور فراهم می‌کند .

وی افزود: اقدامات شستا به جهت شفافیت مدیریتی یک الگویی است که به نظر می‌رسد سایر هلدینگ‌ها و نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکت‌های دولتی کشور می‌توانند از این الگو بهره بگیرند.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود با فراگیر شدن چنین مدلی از سامانه‌های هوشمند اقتصادی درجه سواستفاده، تخلفات مالی، امضاهای طلایی و مفاسد اقتصادی در زیرمجموعه هلدینگ‌های اقتصادی کاهش پیدا کند و یک گام بلند در مبارزه با فساد و شفافیت برداشته شود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن