سیاسی

اقدامات مقابله به مثل نسبت به بازگشت تحریم‌ها را ذیل برجام آماده کرده‌ایم

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۹:۴۲ اقدامات مقابله به مثل نسبت به بازگشت تحریم‌ها را ذیل برجام آماده کرده‌ایم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدامات آمریکا برای بازگشت مجدد تحریم‌‌ها ذیل برجام گفت: اقدامات مقابله به مثل این اقدام خبیثانه را آماده کرده‌ایم.

اقدامات مقابله به مثل نسبت به بازگشت تحریم‌ها را ذیل برجام  آماده کرده‌ایم

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره تهدید آمریکا مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران اظهار داشت: ما از دولت و دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم با توجه به خباثت‌ها، بدعهدی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا علی‌الخصوص رئیس جمهور خبیث آنها سناریوهای مختلف را تجزیه و تحلیل کرده و برای هر کدام یک تدبیر و برنامه‌ای داشته باشند و انتظار داریم این اتفاق بیفتد.

وی افزود: اگر به صرف اینکه بگوییم یکشنبه اتفاقی نخواهد افتاد و مثل دفعه قبل می‌شود، تجربه نشان داده است به این سادگی‌ها نیست و مسائل مهمی وجود دارد که باید مدنظر دولت و دستگاه دیپلماسی کشور قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی و دولت باید آگاهی لازم را به مردم کشورمان بدهند تا آنها در جریان اقدامات قرار گیرند و ملت هوشیار و آگاه باشند و فضای روانی جامعه به سمت مقاومت، ایستادگی و دست برتر برای برود تا تأثیرات مثبت این اقدام را در بازارهای اقتصادی، بازار ارز و بازار بورس و … گذاشته و تأثیرات منفی به شدت کاهش پیدا کرده و کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ از دستگاه دیپلماسی و دولت انتظار داریم با توجه به خباثت‌ها و بدعهدی‌ها و زیاده‌خواهی‌های دولت آمریکا و علی‌الخصوص که رئیس جمهور خبیث حاکم بر ایالات متحده سناریوهای مختلف را تجزیه و تحلیل کنند و برای هر کدام یک تدبیری و برنامه‌ای را داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:‌ صرف اینکه بگوییم یکشنبه اتفاقی نخواهد افتاد و مثل دفعه قبل می‌شود مناسب نیست و نمی‌توانیم به تجربه قبلی بسنده کنیم و بگوییم تجربه نشان داده است که مسئله به نفع ماست.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت:‌ دستگاه‌ها دیپلماسی کشورمان باید با افزایش رایزنی با اعضای شورای امنیت، کشورهای همسو و دیگر اقداماتی که می‌تواند از اقدامات مخرب آمریکا جلوگیری کرده و مانع خباثت‌های آن شود را فعال کند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی همراه و همگام با مردم و دولت در جهت ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های دولت ظالم آمریکا و در صورتی که خدای ناکرده هر اتفاقی بیفتد آمادگی لازم را برای همکاری کامل دارد، البته طرحی هم تهیه شده که در صورتی فعال سازی مکانسیم ماشه و زیاده‌خواهی‌‌های آمریکا آنرا به تصویب خواهد رساند. تا دولت موظف به اجرای اقدامات سریع و شدید شود.

وی درباره اینکه اگر مکانیسم ماشه به نفع آمریکا اجرا شود در آن صورت چه باید کرد؟ اظهار داشت:‌ وظیفه دولت آن است که از تمام ظرفیت‌هایی که ما در برجام برای خودمان تهیه و همه را انجام داده بودیم استفاده کند ضمن اینکه باید از تمام تعهداتی بر عهده ایران که ذیل برجام است هم خارج شویم و مقابله به مثل کنیم و تمام ظرفیت‌ها و دستاوردهای هسته‌ای ما را به حالت اولیه در بیاورند چرا که تمام اقدامات داوطلبانه‌ای که ما خودمان انجام دادیم نشان داد که هیچ اثری نداشته بلکه باعث وقاحت طرف مقابل شده است.

وی افزود: باید دولت‌ها علی‌الخصوص دولت‌هایی که عضو شورای امنیت هستند قبل از هر اقدامی تدبیری کنند تا این اتفاق نیفتد اما اگر مکانیسم ماشه فعال شد باید از تمام ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم و دولت را مؤظف کنیم تا تمامی تعهداتی که به صورت داوطلبانه انجام داده بودیم را به حالت اول برگرداند.

عمویی گفت: تمام اقدامات داخلی و هم خارجی هم باید از سوی قوه مجریه به کار گرفته شود که اقدامات داخلی برای یکپارچه‌سازی حضور مردم، دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌های اقتصادی کشور است تا کمترین تأثیر را از این قضیه بپذیرند و ثانیا اینکه باید از تمامی ظرفیت‌‌های کشور و دستگاه دیپلماسی‌مان حداکثر استفاده را کنیم.

وی گفت: ان شا‌الله از این مرحله می‌گذریم و مطمئن هستم مجلس، دولت و مردم در مقابل زورگویی‌های آمریکا خواهند ایستاد و نهایتاً زوال دولت آمریکا را مشاهده خواهیم کرد اما این دلیل نمی‌شود که دست روی دست بگذاریم و فقط آرزوی این کار را کنیم لذا باید هر حوزه‌ای در حوزه کاری خود در دستگاه‌های اجرایی وظایف خودشان را انجام دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون دولت آمریکا که با مشکلات داخلی شدیدی روبه‌رو هست و به جای جوابگویی به مردم‌شان دست به اقداماتی می‌زند که توجه و فکر مردم را از مسائل داخلی به مسائل خارجی منتقل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به برقراری روابط رسمی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: این خیمه‌شب بازی و نمایشی هم که با امارات و بحرین هم راه انداخته به خاطر این است تا نظر و توجه مشکلاتی و گرفتاری‌هایی که در دولت خبیث آمریکا برای مردم پیش آورده‌اند را به خارج از کشور منتقل کنند و به نوعی آدرس غلط می‌دهند، بنابراین مانور آمریکا روی قضیه ماشه و مابقی مسائل به خاطر همین مشکلات داخلی خود آنها است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن