اجتماعی

اقدام نوین خبرگزاری فارس در افتتاح گروه خبری تعلیم و تربیت

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۸ اقدام نوین خبرگزاری فارس در افتتاح گروه خبری تعلیم و تربیت

افتتاح گروه تعلیم و تربیت در خبرگزاری فارس که اقدامی نوین، شایسته و سازنده در عرصه آموزش و پرورش است را به فال نیک می گیرم که می تواند علاوه بر آنکه الگویی موثر وکارآمد برای دیگر خبرگزاری ها و رسانه های دیداری و شنیداری باشد، نقطه عطفی در عرصه ارتباطات دستگاه عظیم تعلیم وتربیت با رسانه ها منظور شود.

اقدام نوین خبرگزاری فارس در افتتاح گروه خبری تعلیم و تربیت

گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس: امیرعباس میرزاخانی معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داد، نوشت: رسانه و به تبع آن ارتباطات نه تنها یکی از عناصر مهم و اساسی زندگی گروهی انسان است، بلکه سنگ بنای جامعه و هسته اصلی ساختمان اجتماعی هر نظام سیاسی و یکی از ابزارهای موثر و مفید در شناساندن ارزش‌ها و هنجارهای جامعه است. بدون شک با تغییر و تحولاتی که در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی دائما در جهان رخ می دهد؛ رسانه یکی از مولفه‌های مورد نیاز در حوزه تعلیم و تربیت است که فراگیران را برای رویارویی با چالش‌ها مختلف و غیر قابل پیش بینی آماده می‌سازد.

بی تردید امروزه تحول عملکردی، تضمین کیفیت و رعایت مبتنی بر دو اصل شفافیت و پاسخگویی در دستگاه ها و سازمان ها در فرایند خدمات دهی، تولید و اثربخشی به عنصری ریشه ای و ماندگار در هر عرصه‌ای تبدیل شده است. در این میان نکته‌ای که مهم جلوه می‌کند این است که برای دستیابی به کیفیتی کارا و پاسخگویی و برقراری ارتباط موثر با مخاطبان، سازمان‌ها باید آن قدر به بلوغ رفتاری و عملیاتی رسیده باشند که منعکس کنندگان عملکردهای‌شان و با تکیه برکارآمدی مثبت خود، درهای سازمان را بر روی رسانه های منتقد و موافق باز گذارند و با حضوری کارشناسانه، پاسخگویِ چیستی، چرایی و چگونگی تصمیمات نظام سازمانی خود باشند. با این اوصاف برای ارزش‌گذاری به افکار مخاطبان، راه های ارتباطی و اطلاع رسانی زیادی برای دسترسی به اخبار و اطلاعات در هر نهاد و سازمانی وجود دارد، اما در برخی از مواقع، مصاحبه ها، گزارش‌ها، یادداشت‌ها و کارهای خبری خبرنگاران در حوزه های مختلف، آگاهی و بصیرت جامعی را برای آدمی مهیا می کند که می‌توان از نگاهی دیگر رخدادها و رویدداها و پاسخگویی‌ها را پیگیری کرد.

وزارت آموزش و پرورش هم به لحاظ کمّی با مخاطب چهل میلیونی خود-به تعبیر مقام معظم رهبری- و هم به لحاظ ساختاری-فعالیت بیش از از 107 هزار مدرسه- از جمله نهادهایی است که به دلیل تنوع و گستردگی جامعه مخاطبان خود از سوی رسانه ها، علاوه بر فراوانی اخبار رویدادهایش، همواره از سوی خبرگزاری‌ها و مطبوعات در معرض رصد عملکرد و ارزیابی دقیق قرار دارد چرا که بیشترین مطالبات عمومی و قابل پیگیری در عرصه آموزش وجود دارد. هرچه ارتباط و تعامل این دو مولفه یعنی تعلیم و تربیت و رسانه ها بیشتر، نزدیک‌تر، پیوسته‌تر و با همکاری همدلانه‌تری همراه باشد، نقاط ضعف و قوت نظام آموزشی بهتر و موثرتر برای سیاست‌گذاران و ذی نفعان این نظام شناسایی و شناخته می شود و می تواند در برنامه ریزی های آتی چالش‌ها و ظرفیت‌ها را بهتر نمایان کند.

از این رو افتتاح گروه تعلیم و تربیت در خبرگزاری فارس که اقدامی نوین، شایسته و سازنده در عرصه آموزش و پرورش است را به فال نیک می گیرم که می تواند علاوه بر آنکه الگویی موثر وکارآمد برای دیگر خبرگزاری ها و رسانه های دیداری و شنیداری باشد، نقطه عطفی در عرصه ارتباطات دستگاه عظیم تعلیم وتربیت با رسانه ها منظور شود. همچنین انتظار می رود این گروه در راستای ماموریت ها و چشم اندازهای پیش بینی شده مبتنی بر اصول حرفه ای با برنامه ریزی های منسجم، هدفمند و امیدبخش به همراه صاحب‌نظران و متخصصان عرصه تعلیم و تربیت بتواند در ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی نقش موثر و مشارکت فعالی را با وزارت آموزش و پرورش داشته باشد. به امید فردایی بهتر.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن