اقتصادی

الزام نصب شناسه کالا روی قطعات یدکی وسایل نقلیه

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ – ۱۷:۵۳ الزام نصب شناسه کالا روی قطعات یدکی وسایل نقلیه

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: گروه کالایی قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه مشمول الزام اخذ و نصب شناسه کالا هستند.

الزام نصب شناسه کالا روی قطعات یدکی وسایل نقلیه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «خودروسازان گارانتی قطعات خودرو را جدی بگیرند» عنوان کردند: «با توجه به وارداتی بودن و یا بی‌نام بودن بسیاری از قطعات خودرویی بی‌کیفیت موجود در فروشگاه‌های لوازم یدکی و اینکه هیچ‌گونه تعهد و یا گارانتی در قبال خرابی زودهنگام و یا معیوب شدن قطعاتی که حتی شرکت سازنده و یا واردکننده آنها مشخص نشده است، بهتر نیست نظارت و قوانینی برای این موضوع وضع شود؟»

در این مورد سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: این الزام در راستای ابلاغ دستورالعمل ماده (۷) آیین نامه اجرایی ماده (۱۳) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص گروه کالایی قطعات یدکی و وسایل نقلیه است.

وی ادامه داد: در این دستورالعمل بر اعلام الزام و تاکید بر ضرورت اخذ شناسه برای اقلام تولیدی مشمول شناسه کالا تاکید شده است.
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت بیان کرد: عواقب عدم اجرای موضوع توسط واحدهای تولیدی (صنعتی و صنفی)، زنجیره تامین، خدمات پس از فروش و بازرگانی متوجه خود واحدها خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن