فرهنگ و هنر

امام جمعه قشم: اهل‌سنت محبت حسین (ع) را در جان پرورانده است

شیخ عبدالرحیم خطیبی

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: اهل سنت نسبت به امام حسین (ع) و امام حسن (ع) محبت دارد و این محبت را در جان پرورانده است.

به گزارش مشرق، شیخ عبدالرحیم خطیبی در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با بیان این که رسول مکرم اسلام، جمیع ما مسلمانان را به محبت به اهل‌بیت خویش فرمان داده است و حجت بر ما با کلام رسول خدا تمام شده است، عنوان داشت: هر کس حب به حسین و حسن ر در دل داشته باشد، در حقیقت به رسول خدا محبت ورزیده است.

بیشتر بخوانید:

امام جمعه سنندج: عشق به امام حسین بزرگترین افتخار اهل سنت کردستان است

وی افزود: محبت اهل بیت بر ما واجب است و محبت به اهل بیت یکی از اصلی‌ترین محورهای وحدت در جوامع اسلامی است. اساسا مهر و محبت و احترام سبب تقویت ایمان در دل‌ها و کشش درونی انسان‌ها به سوی یکدیگر می‌شود.

امام جمعه اهل‌سنت قشم با تصریح بر این که محبت حسین (ع) از اسباب تقرب به درگاه خدای متعال است، خاطرنشان کرد: اهل‌بیت چراغ‌هایی نورانی در مسیر رسیدن به رضایت خدای متعال و نشان دهندگان راه رستگاری هستند.

عمق شقاوت با خاندان رسول خدا در دشت کربلا قابل تصور نیست

شیخ خطیبی با اشاره به ابعاد مختلف واقعه کربلا، عنوان کرد: اگر حادثه کربلا به عقل انسان واگذار شود، در عقل قابل تصور نیست که این همه شقاوت و ظلم از سوی برخی انسان‌ها به خاندان مکرم رسول خدا روا داشته شود.

بیشتر بخوانید:

زیارت اربعین بدعت یا سنت؟

وی در همین زمینه گفت: این واقعه آن‌قدر وحشتناک و تکان دهنده است که از تصور انسان خارج است و اگر اسناد تاریخی و روایت متقن و نقل متواتر نبود، انسان باور نمی‌کرد که چنین رخدادی بوقوع پیوسته باشد.

امام جمعه اهل‌سنت قشم اضافه کرد: قتل یک شخصیت بزرگ دینی و رقم زدن چنین جنایت هولناکی باور ناپذیر است و کسی ذره‌ای بوی اسلام به مشامش خورده باشد، چنین جنایتی را نمی‌سازد.

حسین (ع) و یارانش اسوه‌های آزادگی و عزت‌مندی برای همیشه تاریخ‌اند

شیخ خطیبی تصریح کرد: عاملان شهادت حسین بن علی (ع) و یارانش در دشت کربلا کوچک‌ترین نشانه‌ای از ایمان به خدا و آخرت در وجودشان نبوده است چرا که هر انسانی که بویی از اسلام و آخرت به مشامش خورده باشد، عامل چنین جنایت هولناکی در تاریخ نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

عاشورا صرفاً بحث شیعی نیست

وی ادامه داد: فاجعه آفرینان دشت کربلا نه تنها فاجعه‌ای به وسعت بلاد اسلامی در آن زمان با شقاوت خویش رقم زدند بلکه برای همیشه تاریخ، ننگی عظیم بر خود خریدند.

این شخصیت برجسته اهل‌سنت جنوب کشورمان گفت: حسین امام شهید است و او و یارانش جلوه‌ها و الگوهای آزادگی، ایمان، ظلم ستیزی، عزت‌مندی و تقوا در تاریخ شدند و همه مسلمانان و آزادگان عالم حسین (ع) را در همه ادوار تاریخ می‌شناسند و به شخصیت ممتاز او مباهات می‌کنند.

بهترین جهاد، سخن گفتن حق در پیش حاکم ظالم است

شیخ خطیبی در ادامه به اشکال مختلف جهاد اشاره و بالاترین شکل آن را سخن گفتن از حق در پیش ظالم حاکم برشمرد و گفت: کلید شخصیت امام حسین (ع) صلابت در برابر باطل و پافشاری بر حق و تنزل نکردن از حق است.

وی خاطرنشان کرد: پافشاری بر حق برای عافیت طلبان قابل هضم نیست اما حسین (ع) پرورش یافته دامان پاک رسول خدا (ص) بود و آن شخصیت آسمانی را الگوی خویش می‌دانست.

امام جمعه اهل‌سنت قشم بیان کرد: حسین (ع) آزادگی را از رسول خدا آموخته بود و به همین سبب اسوه آزادگی و دلاوری در عالم شد.

منبع: فارس

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن