سیاسی

امام علاوه بر اجرای احکام اسلام بر مردم‌سالاری هم تاکید داشت

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۰:۳۲ امام علاوه بر اجرای احکام اسلام بر مردم‌سالاری هم تاکید داشت

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امام علاوه بر اجرای احکام اسلام، بر مردم‌سالاری هم تاکید می کند، خاطرنشان کرد: کلمه میزان رای ملت است یک سخن حکیمانه و در عین حال سیاسی و بنیادین برای نظام اسلامی بود که اصل ۶ قانون اساسی بر همین مبنا تدوین شده است.

امام علاوه بر اجرای احکام اسلام بر مردم‌سالاری هم تاکید داشت

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه (یکم بهمن‌ماه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به فرا رسیدن بهمن‌ماه اظهار داشت: امروز روز اول ماه بهمن یادآور روزهای هست که در زمستان رایحه بهاری را مردم احساس می کردند و در زمستان سال ۵۷ بعد از ۱۶ سال مبارزه و استقامت به پیروزی رسیدند.

وی افزود: سالی که انقلاب ما پیروز شد سال ۹۹ قمری بود و امروز هم که ما صحبت می‌کنیم سال ۹۹ شمسی هست. سال ۹۹ قمری پیروزی در برابر استبداد و استعمار و امسال هم پیروزی در برابر فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی با ایستادگی مردم خواهد بود.

روحانی ادامه داد: باید شکرگزار خداوند باشیم که در سال ۹۹ قمری دوران یک ظالم و مستبد تمام شد و امروز هم در سال ۹۹ شمسی یک مستبد دیگر دورانش سپری شد و امروز روز پایان حکومت نحس‌اش هست و کسی که در تمام چهار سال ظلم و فساد و ایجاد فساد برای مردم خود و جهان ثمر دیگری نداشت پایان یافت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امام در طول مبارزه و حکومت اسلامی که آن بزرگوار حضور داشت بر دو مسئله همواره تاکید داشت که توکل خداوند و اعتماد به مردم بود، گفت: امام اسلام و اجرای احکام آن را با نظر اکثریت جامعه مسلمان ایران کنار هم قرار داد و این را بدانید وقتی اسلام و احکام اسلام در جامعه ما می تواند حاکمیت کامل داشته باشد که ما بتوانیم اکثریت مردم را به خوبی با اسلام آشنا کنیم.

وی افزود: تنها مشکل اسلام دعوت است و ما باید بتوانیم دعوت کننده خوبی باشیم و الا اسلام منطبق با فطرت و سرشت مردم است. اگر یک روزی بخشی از جامعه ما از اسلام فاصله بگیرند و تقصیر ما هست که درست نتوانستیم اسلام را تبیین کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه امام علاوه بر اجرای احکام اسلام، بر مردم‌سالاری هم تاکید می کند، خاطرنشان کرد: کلمه میزان رای ملت است یک سخن حکیمانه و در عین حال سیاسی و بنیادین برای نظام اسلامی بود که اصل ۶ قانون اساسی بر همین مبنا تدوین شده است.

رئیس جمهور با اشاره به خطاب امام به منتخبین مجلس اول خبرگان قانون اساسی در مرداد ۵۷ اظهار داشت: امام می‌فرماید اکثریت هرچه گفتند آرای ایشان معتبر است ولو ضرر خودشان باشد شما که ولی آنها نیستید و شما فقط وکیل آنها هستید و مردم خودشان مصالح خودشان را می‌دانند.

ادامه دارد …

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن