اجتماعی

امکان تغییر نام خیابان بازرگان در ۶ ماه آینده

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۵۵ امکان تغییر نام خیابان بازرگان در ۶ ماه آینده

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: تغییر نام خیابان بازرگان در ۶ ماه آینده امکان پذیر خواهد بود ولی به نظرم مخالفت برخی با این نام‌گذاری به دلیل سوء تفاهم است.

امکان تغییر نام خیابان بازرگان در ۶ ماه آینده

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ در پاسخ به مطالبه برخی از مخاطبان فارس‌من، مبنی بر لزوم تغییر نامگذاری خیابان سازمان آب ستارخان، به دلیل عدم هماهنگی با اهالی و شورایاری محله ستارخان اظهار داشت: این نامگذاری بر اساس مصوبه شورای شهر تهران انجام گرفته و پیشنهاد شورایاری محله و اهالی نیز در این زمینه اخذ شده است.

وی افزود: ممکن است جمعی از اهالی محل و شورایاری‌ها با این مسأله موافق یا مخالف بوده‌اند که ما نظر آنها را مورد توجه قرار داده‌ایم و تغییر نام خیابان سازمان آب برای هیأت تطبیق نیز ارسال شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: مصوبه‌های شورای شهر در مورد نامگذاری معابر و خیابان‌ها نیاز به تأیید هیأت تطبیق ندارد و فقط جهت اطلاع‌رسانی به این هیأت ارسال می‌شود.

نژادبهرام در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به مخالفت برخی از اهالی محل امکان تغییر نام خیابان بازرگان وجود دارد، گفت: حداقل باید 6 ماه از مصوبه شورای شهر بگذرد تا بتوان تغییری در آن ایجاد کرد البته بعید می‌دانم این مسأله محقق شود چرا که به نظر ما در شورا، اکثر اهالی محل موافق این نامگذاری هستند.

وی بیان داشت:‌بازرگان نخست‌وزیر کشور و اولین نخست‌وزیر امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که به راحتی نمی‌توان از نام آن عبور کرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم برای فوت بازرگان پیامی اعلام کرده‌اند، گفت:‌در صورتی که اهالی محل یا برخی از افراد مشکلی با نامگذاری خیابان سازمان آب به نام بازرگان دارند می‌توانیم با آنها گفت‌وگو کنیم.

نژادبهرام بیان داشت: کمیسیون نامگذاری شورای شهر متشکل از رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و دو نفر دیگر از اعضای این کمیسیون همچنین نماینده روابط عمومی شورای شهر و شهرداری است که نظر شهرداری منطقه و شورایاری‌ها نیز هنگام نامگذاری‌ها توسط این کمیسیون لحاظ می‌‌شود.

وی بیان داشت: به نظرم اختلاف پیش آمده در مورد تغییر نام خیابان سازمان آب ستارخان بیشتر نوعی سوء تفاهم به شمار می‌رود و می‌توان در این زمینه با مخالفان نام جدید خیابان سازمان آب گفت‌وگو و مذاکره کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر k م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن