اقتصادی

امید به بهبود اوضاع آمریکا نقش بر آب شد

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ – ۱۵:۵۲ امید به بهبود اوضاع آمریکا نقش بر آب شد

شب گذشته دولت ترامپ مذاکره با نمایندگان دموکرات کنگره این کشور برای اجرای بسته 1.6 تریلیون دلاری برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا را متوقف کرد.

امید به بهبود اوضاع آمریکا نقش بر آب شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، ساعاتی پیش در توئیتر نوشت من به نمایندگان دولت دستور دادم تا مذاکره با نمایندگان کنگره را تا بعد از انتخابات متوقف کند.

وی در توئیت خود نوشته بلافاصله پس از پیروزی ما یک طرح بزرگ کمک اقتصادی که روی کمک به مردم و شرکت‌های کوچک متمرکز است تصویب خواهیم کرد. این در حالی است که چند روز قبل ترامپ خواستار اقدام عاجل کنگره در تصویب پنجمین بسته بزرگ کمک اقتصادی در ادامه اجرای 3 هزار میلیارد دلار بسته اقتصادی شده بود که طی ماه‌های گذشته به اقتصاد این کشور تزریق شده بود.

ترامپ روز شنبه در توئیتر نوشت: آمریکای بزرگ ما خواستار اجرای بسته‌های کمک اقتصادی است و به آن نیاز دارد. با یکدیگر همکاری کنید و آن را تصویب کنید.

ترامپ در پس توقف مذاکره با کنگره بر سر بسته‌های کمک اقتصادی خواستار آن شده است که سنای این کشور روی موضوع تایید امی کانی‌برت، به سمت قاضی دادگاه عالی متمرکز شود.

تعداد مبتلایان آمریکایی به کرونا حالا به 7.5 میلیون نفر رسیده و تاکنون بیش از 210 هزار نفر جان خود را به خاطر کرونا از دست داده‌اند.

در حالی که میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا از تصمیم ترامپ حمایت کرده؛ جان کاتکو، دیگر سناتور جمهوریخواه خواستار تجدیدنظر ترامپ در تصمیمش شده است.

وی در توئیتر نوشت: با توجه به خطری که جان مردم آمریکا را تهدید می‌کند ما نمی‌توانیم مذاکره برای اجرای بسته‌های کمک اقتصادی را متوقف کنیم.

یک سناتور جمهوریخواه دیگر نیز گفته است اقدام ترامپ اشتباهی بزرگ بوده است.

در حال حاضر با منقضی شدن بسته‌های کمک اقتصادی قبلی در آمریکا بسیاری از بخش‌های اقتصاد این کشور به خصوص صنعت هوایی با مشکل جدی روبرو شده و هزاران نفر از مردم این کشور در معرض خطر بیکاری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن