سیاسی

امیری: سنگ بنای توسعه و ترقی کشور از مدارس شروع می‌شود

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۱۳ امیری: سنگ بنای توسعه و ترقی کشور از مدارس شروع می‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: سنگ بنای توسعه و ترقی کشور از مدارس شروع می‌شود.

امیری: سنگ بنای توسعه و ترقی کشور از مدارس شروع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، گفت: سال تحصیلی امسال را نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شروع کرده‌ایم. سال تحصیلی امسال را در حالی شروع می‌کنیم که علاوه بر تحریم‌های ظالمانه که بر اقتصاد، معیشت و اشتغال کشور تاثیر گذاشت گریبانگیر کرونا هستیم که این دو در کنار هم مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امسال پدیده ویروس کرونا دنیا را گرفته و تنها اختصاص به کشور ما ندارد و اساس این ویروس سبک زندگی بشر را تغییر داد بنابراین ناچاریم با آن کار بیاییم و زندگی و سبک زندگی را با شرایطی که الان در آن قرار داریم متناسب کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این که کرونا هم اقتصاد، هم مسایل بهداشتی و هم سبک زندگی کشورها را تغییر داد گفت: کرونا تاثیر قابل توجهی را در نظام تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش کشور ایجاد کرد.

وی با بیان این که یکی از دغدغه‌ها مسوولین و خانواده‌ها این بود که با شرایط پیش آمده چه کار باید کرد و امر تعلیم و تربیت به چه نحوی باید ادامه پیدا کند افزود:‌ در سالهای اخیر بویژه در هفت سال گذشته یکی از مهمترین دغدغه‌ها و سیاست‌های راهبردی رییس جمهور توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی بود.

امیری یاد آور شد: البته استفاده از فضای مجازی که زیرساخت‌های آن در چند سال گذشته فراهم شده و امروز جایگزین خوبی در شرایط کرونایی برای تعلیم و تربیت شد به معنای تعطیل کردن مدارس نیست و نباید به افت کیفیت تحصیل و آموزش بیانجامد.

وی با بیان این که در بعد آموزش، شکل و شیوه جدیدی را تجربه می کنیم گفت: هیچ گاه نمی‌خواهیم منکر نقش مهم آموزش به صورت چهره به چهره و فواید حضوری شویم چرا که آموزش حضوری و مدرسه دارای کارکردهای زیادی است که یکی از مهمترین آن موضوع اجتماع پذیری دانش آموزان و استفاده مستقیم از روش، منش، اخلاق، رفتار و کردار معلمان است.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: سنگ بنای توسعه و ترقی کشور از مدارس شروع می شود چرا که بشر برای باروری و شکوفایی استعدادهای ذاتی‌اش نیاز به آموزش دارد.

وی با بیان این که رویکرد دولت رعایت عدالت آموزشی است گفت: رییس جمهوری همواره از وزیر آموزش و پرورش پیگیر مسایل آموزش و پرورش هستند و تاکید دارند نباید به خاطر شرایطی که به خاطر کرونا به وجود آمده دانش آموزی از آموزش و تربیت مورد غفلت قرار بگیرد.

امیری در ادامه به نقش و مشارکت خانواده‌ها در این شرایط کرونایی تاکید کرد و گفت: با شروع کرونا مشارکت خانواده ها در امر تعلیم و تربیت فرزندان را جدی‌تر کرد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن