سیاسی

امیر خواجه‌فرد: برنامه‌هایی برای همکاری با سایر کشورها وجود دارد

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۱۴ امیر خواجه‌فرد: برنامه‌هایی برای همکاری با سایر کشورها وجود دارد

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه با اتمام تحریم‌ها در مهرماه سال جاری، برنامه‌هایی برای همکاری با سایر کشورها وجود دارد، گفت: همکاری ایران با سایر کشورها هیچ وقت یک طرفه نبوده و ما در حوزه صادرات نیز محصولاتی داریم.

امیر خواجه‌فرد: برنامه‌هایی برای همکاری با سایر کشورها وجود دارد

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ افشین خواجه فرد، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز با حضور در برنامه صبح به خیر ایران با اشاره به رتبه چهاردهم ایران در میان کشورهای قدرتمند نظامی گفت: صنعت نظامی پشتوانه هر فعالیتی است که در داخل انجام می‌شود و این جایگاه نشان از قدرت نظامی ایران دارد.

وی با اشاره به آخرین آمار رنکینگی که در آن به ایران رتبه چهاردهم اختصاص داده شده است، اظهارداشت: این رتبه‌بندی‌ها در سطح بین‌المللی بیشتر بر اساس پارامترهای مادی است اما اگر بخواهیم بر اساس عوامل معنوی که در نیروهای مسلح ما وجود دارد صحبت کنیم، رتبه کشور بالاتر از این میزان تخمین می‌خورد.

** صنعت موشکی جز اهداف راهبردی نظام است

امیر خواجه فرد با اشاره به دو رونمایی اخیر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از موشک‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی‌المهندس، گفت: از آنجاییکه تهدیدهای زیادی در همسایگی کشور ما وجود دارد، صنعت موشکی جز راهبردهای طولانی مدت نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

این مقام مسئول در وزارت دفاع با بیان اینکه موشک‌ها بر اساس خواست نیروهای مسلح و اهداف در نظر گرفته شده ساخته می‌شوند، افزود: یکی از این رونمایی‌ها در حوزه موشک‌های کروز بود که در ارتفاعات پایین حرکت می‌کنند و دیگری نیز در حوزه بالستیک انجام گرفت.

وی در ادامه گفت: در خصوص موشک کروز که از آن رونمایی شد باید اذعان داشت که این جنس موشک کروز دریایی بوده و برای اهداف دریایی در نظر گرفته شده.
** داخلی‌سازی صنعت دفاعی موجب شده دشمن تجهیزات ما را شناسایی نکند

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه تحریم‌ها در صنعت هوایی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و شدت گرفت، گفت: از آنجاییکه نیروی هوایی کشور یک نیروی تجهیزات محور است باید دقت بیشتری در امورات مربوط به آن صورت بگیرد.

امیر سرتیپ خواجه‌فرد همچین در خصوص رونمایی از موتور اوج که مربوط به هواپیما و جنگنده‌های نیروهای هوایی است، اظهارداشت: در خط مونتاژ این موتور بیش از ۱۴۳ شرکت دانش‌بنیان، مجموعه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی مشارکت داشتند که نیروی هوایی ارتش نیز پشتوانه این خط تولید بود.

وی افزود: موتور اوج در حدود ۱۴۹ هزار قطعه دارد که در حدود پنج هزار تایپ دسته بندی شده و همچنین حدود ۴۰ زیرسامانه دارد که با یکدیگر تجمیع می‌شود. البته موفقیت این خط تولید فعال نگه داشتن این تیپ موتورها در طی سالیان انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول در وزارت دفاع در پاسخ به پرسشی درباره قدرت عملیاتی و جنگی هواپیماها و جنگنده‌های موجود در کشور، گفت: در حال‌حاضر کلیه موتورهای مربوط به جنگنده‌ها در داخل اُوِرهال می‌شود و عملکردشان در حوزه نبرد نشان‌دهنده صدق گفتار درباره عملکرد آن‌ها است.

وی با اشاره به ابتکار داخلی در ساخت جنگنده‌ها و هواپیماها در وزارت دفاع، افزود: در حوزه جنگنده‌ها با توجه به اینکه طراحی موتور و طراحی هواپیما در داخل انجام می‌شود، می‌توانیم در صحنه رزم عملکرد بهتری را داشته باشیم چراکه ابتکار عمل ساخت قطعات دست داخلی‌ها است و دشمن نمی‌تواند آن را متوجه شود.

** رتبه پنجم ایران در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین در دنیا

امیر سرتیپ خواجه‌فرد در ادامه با بیان اینکه در حال‌حاضر در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین یا پهبادها از وضع مطلوبی برخوردار هستیم، گفت: یکی از شاخص‌های توان رزم هوایی کشورها، هواپیماهای بدون سرنشین بوده که البته کاربرد گسترده این هواپیماها در حوزه جنگ الکترونیک است.

وی افزود: موسسات بین‌المللی که توان رزم هوایی کشورها را ارزیابی می‌کنند به ایران در حوزه پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین، رتبه پنجم را میان سایر کشورها اختصاص داده‌اند.

** توان علمی کشور به صنعت خودروسازی تزریق نشده است

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به اینکه می‌بایست در صنعت خودروسازی مانند صنایع نظامی منظم عمل شود، گفت: توانی که در حوزه نظامی وجود دارد توان کشور است به معنای آنکه کلیه مراکز دانشگاهی و علمی در این امر دخیل هستند.

وی افزود: اما در حوزه خودروسازی شاهد آن هستیم که این توان تزریق نشده و همیشه در این صنعت نگاه‌ها به بیرون از کشور دوخته شده است درصورتیکه این نگاه در حوزه نظامی وجود ندارد.

امیر خواجه‌فرد در ادامه با بیان اینکه امیر حاتمی وزیر دفاع اجازاتی در باب کمک به صنعت خودروسازی داده‌اند، اظهارداشت: این اجازه در شرایطی است که به رسالت اصلی این وزارت خانه یعنی صنعت دفاعی کشور آسیبی وارد نشود.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع همچنین با اشاره به نقش برجسته توان داخلی در ساخت قطعات موتوری اذعان کرد: در حال‌حاضر توربو شارژ موتورهای داخلی ساخته شده و با پیچیدگی‌هایی نزدیک به ۱۴۰ هزار دور این کار به سرانجام رسیده است.

** برای تقویت توان دفاعی کشورها منتظر لغو یا عدم لغو تحریم‌ها نیستیم

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در بخش پایانی اظهارات خود با بیان اینکه با اتمام تحریم‌ها در مهرماه سال جاری، برنامه‌هایی برای همکاری با سایر کشورها وجود دارد، گفت: همکاری ایران با سایر کشورها هیچ وقت یک طرفه نبوده و ما در حوزه صادرات نیز محصولاتی داریم.

این مقام مسئول در وزارت دفاع افزود: برای تقویت قدرت بازدارندگی کشور، هر آن‌چیزی که در داخل نیاز به آن باشد را قطعاً تهیه خواهیم کرد و منتظر لغو یا عدم لغو تحریم‌ها نخواهیم ماند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن