فرهنگ و هنر

انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات برگزار شد

هیئت نظارت بر مطبوعات

انتخابات الکترونیکی هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات با حضور ۱۱۶ نامزد برگزار شد.

به گزارش مشرق، انتخابات الکترونیکی هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات با حضور ۱۱۶ نامزد در ساختمان این معاونت برگزار شد.

بنا بر این‌گزارش محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، ناصر سراج نماینده قوه قضاییه در هیئت نظارت و همچنین نمایندگان پلیس فتا و ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات در ستاد انتخاباتی واقع در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد حضور دارند.

در همین رابطه سیدعلاءالدین ظهوریان گفت: با توجه به انصراف ۹۸ نفر از نامزدها تا پایان وقت اداری دوشنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۹، این انتخابات الکترونیکی بین ۱۱۶ نفر از مدیران مسئول متقاضی حضور در هجدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۰۴۴ نفر از مدیران مسئول واجد شرایط رای‌دهی در این دوره از انتخابات هستند، افزود: مطابق تبصره ۴ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، مدیران مسئولی که پروانه انتشار رسانه آنها به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده (۱۶) قانون مطبوعات توسط هیئت نظارت بر مطبوعات لغو نشده باشد، و همچنین رسانه آنها مطابق ترتیب انتشار مندرج در پروانه صادره از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به طور منظم منتشر شده باشد، می­توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با اشاره به اینکه مدیران مسئول برای شرکت در انتخابات تا ساعت ۱۶ امروز فرصت دارند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نامزد مورد نظر خود را برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات بلافاصله پس از اتمام زمان رای‌دهی و تایید کمیته نظارتی اطلاع‌رسانی می شود.

وی در تشریح تمهیدات امنیتی این دوره از انتخابات از حضور نمایندگان مرکز «ماهر» وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، همچنین پلیس «فتا» در ستاد انتخابات برای افزایش ضریب امنیت انتخابات خبر داد.

سیدعلاءالدین ظهوریان ضمن اشاره به تعدد نامزدها و حضور مدیران مسئول رسانه‌هایی با گرایش‌ها و نحله‌های متنوع فکری و سیاسی و همچنین کمپین‌های مختلف رسانه‌ای، فضای حاکم بر این دوره از انتخابات را نیز بسیار رقابتی توصیف کرد.

**ساعت ۱۱

تعداد افراد رای دهنده: ۷۸۹ معادل ۱۹.۵۱ درصد

تعداد افراد رای نداده: ۳۲۵۵ معادل ۸۰.۴۹ درصد

مجموع ۴۰۴۰

**ساعت ۱۲
تعداد افراد رای دهنده ۹۸۵ معادل ۲۴.۳۶ درصد
رای نداده ۳۰۵۹ معادل ۷۵.۶۴ درصد

**ساعت ۱۳

تعداد افراد رای دهنده ۱۴۷۸ معادل ۳۶.۵۵ درصد
تعداد افراد رای نداده ۲۵۶۶ معادل ۶۳.۴۵ درصد

**ساعت ۱۴
تعداد افراد رای دهنده ۱۷۴۰ معادل ۴۳.۰۳ درصد
تعداد افراد رای نداده ۲۳۰۲ ۵۶.۹۲ درصد

**ساعت ۱۵
تعداد افراد رای دهنده ۱۹۶۳ معادل ۴۸.۵۴ درصد
تعداد افراد رای نداده ۲۰۸۱ معادل ۵۱.۴۶ درصد

** ساعت ۱۶
تعداد افراد رای دهنده ۲۲۱۹ معادل ۵۴.۸۷ درصد
تعداد افراد رای نداده ۱۸۳۵ معادل ۴۵.۱۳ درصد

** ساعت ۱۷

تعداد افراد رای دهنده ۲۲۶۱ معادل ۵۵.۹۱ درصد

تعداد افراد رای نداده ۱۷۸۳ معادل ۴۴.۰۹ درصد

بنابراین گزارش، هجدهمین دوره انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، ۲۰ آبان‌ماه جاری و مطابق دو دوره گذشته به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

تکمیل می شود….

منبع: فارس

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن