اقتصادی

انتقاد نمایندگان دموکرات آمریکا از سیاست تجاری ترامپ/ درخواست از بایدن برای همکاری با متحدان آمریکا

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ – ۰۱:۳۴ انتقاد نمایندگان دموکرات آمریکا از سیاست تجاری ترامپ/ درخواست از بایدن برای همکاری با متحدان آمریکا

دبیر کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته نسبت به سیاست‌های تجاری ترامپ در قبال رویکردهای بلندپروازانه چین به شدت انتقاد کرد و خواستار بازنگری در سیاست‌های آمریکا شد.

انتقاد نمایندگان دموکرات  آمریکا از سیاست تجاری ترامپ/ درخواست از بایدن برای همکاری با متحدان آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ریچارد نیل، دبیر کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، به شدت نسبت به انفعال دولت ترامپ در قبال سیاست‌های بلندپروازانه تجاری چین انتقاد کرده و خواستار آن شد که دولت آینده این کشور تحت ریاست جمهوری جو بایدن دمکرات بسته‌ای از برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را برای مقابله با چین تهیه کند.

وی واکنش‌های دولت ترامپ در برابر چین را ناکافی دانسته و خواستار بازنگری در سیاست‌های تجاری آمریکا شده است.

نیل همچنین از دولت بایدن خواست تا همکاری با شرکای اروپایی را تقویت کند.

دبیر این کمیته نمایندگان مجلس آمریکا گفته که به جای آنکه بایدن آن گونه که وعده داده، مذاکرات تجاری را متوقف کند و روی موضوعات داخلی متمرکز شود، رئیس جمهور بعدی آمریکا باید با طرف‌های اروپایی گفت‌وگو کرده و به یک توافق تجاری گسترده با آنها برسد.

اخیراً بایدن اعلام کرده که قصد دارد، کاترین تای، وکیل ارشد تجاری کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا را به سمت مذاکره کننده ارشد آمریکا منصوب کند.

نیل در سخنان خود گفت که یک توافق تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا به افزایش توان ما برای کنترل سیاست‌های چین که در حال تهدید دیگر کشورهای جهان است، کمک کند.

این نماینده مجلس آمریکا مدعی شده که پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بوده که چین در سال 2024 آمریکا را پشت سر گذاشته و به اقتصاد برتر جهان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: سیاست ترامپ در اعمال تعرفه به اصل موضوع نپرداخته و تأثیر کمی در تغییر رفتار چین داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن