اجتماعی

انتقال هوایی 23 قلب برای نجات جان بیماران/ امداد رسانی اورژانس هوایی به 2600 مادر باردار

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۴۵ انتقال هوایی 23 قلب برای نجات جان بیماران/ امداد رسانی اورژانس هوایی به 2600 مادر باردار

رئیس اورژانس هوایی گفت: از ابتدای سال تا کنون 2 هزار 126 مادر باردار پرخطر را از مناطق سخت گذر به مراکز درمانی منتقل کرده ایم که تعدادی از آنها حتی در بالگردها زایمان داشته اند.

انتقال هوایی 23 قلب برای نجات جان بیماران/ امداد رسانی اورژانس هوایی به 2600 مادر باردار

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمد سرور رئیس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۵ پایگاه اورژانس هوایی در کشور داریم. در سال ۱۳۷۹ در حوزه غیرنظامی در زمان جنگ از انتقال هوای استفاده کردیم و جانبازان را از خطوط مقدم به مراکز درمانی منتقل کردیم.

وی افزود: با شروع طرح تحول نظام سلامت این خدمت جزو اولویت‌های اورژانس کشور قرار گرفت و افزایش گرفت و تمام تلاش خود داریم که چهل و ششمین پایگاه را در استانی که اصلاً اورژانس هوایی نداشتیم یعنی خراسان جنوبی افتتاح کنیم.

سرور ادامه داد: طی سال‌هایی که اورژانس هوایی در کشور فعالیت کرده است با بیش از ۲۲ هزار مأموریت هوایی توانستیم بیش از ۳۲ هزار نفر را به مراکز درمانی منتقل کنیم. تمام بیمارانی که توسط بالگرد منتقل می‌شود بیماران بدحال ما هستند.

رئیس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور گفت: برای اینکه بتوانیم اهدای عضو سریعی داشته باشیم نیازمند اورژانس هوایی هستیم که در برای این مهم از انواع بالگردها استفاده می‌کنیم، به عنوان مثال یک قلب را از یزد به تهران منتقل می‌کنیم و نهایت این کار ظرف یک ساعت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۳ قلب را توانسته ایم از مناطق دور دست به افراد نیازمندی که مرگ و زندگی آنها در گرو این پیوند بوده است برسانیم. ۲۷ درصد از مأموریت‌های اورژانس هوایی حوادث غیر ترافیکی است که معمولاً در مناطق سخت گذر رخ می‌دهد و رساندن بیمار به وسیله خودروهای اورژانسی امکان پذیر نیست.

رئیس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور گفت: شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، وزارت راه و دیگر دستگاه‌ها می‌توانند ما را برای تامین پدهای نشست و برخواست بالگرد یاری کنند و تا ما بتوانیم این خدمات را در اختیار تمامی مردم قرار دهیم.

وی گفت: بنا بر نیاز کشور نیاز داریم تا ظرفیت اورژانس هوایی ما دو برابر چیزی که الان هست شود، حدودا هر ماموریت اورژانس هوایی بیش از 25 میلیون تومان هزینه بردار است. در تمام دنیا هم هزینه های بالگردهای امدادی بسیار گران قیمت است.

سرور ادامه داد:بیش از 20 فروند از بالگردهایی که در اختیار داریم از نیروهای نظامی و انتظامی کمک گرفته ایم و همکاری ما با ستادکل نیروهای مسلح خوب است.

رئیس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در توسعه اورژانس هوایی کشور با چالش های زیادی روبه رو هستیم، شرکت هایی که در حوزه غیرنظامی بتوانند با ما همکاری کنند به دلیل تحریم تعداد کمی هستند اما سعی در تامین زیرساخت های لازم داریم.

وی خاطرنشان کرد:در خود پرواز فعلا از پرسنل خانم استفاده نمی کنیم چون شرایط پروازهای بالگردهای ما حساس است و نمی توان در لحظه از پرسنل خانم استفاده کرد.البته در انتقال مادران باردار که مبدا و مقصد مشخص است از ماماهای خانم و پرسنل خانم استفاده میکنیم.

سرور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت بهداشت پچه تعداد بالگرد دارد، گفت: تعداد بالگردهایی که متعلق به وزارت بهداشت است تعداد 9 بالگرد است، تعدادی هم متعلق به شرکت های خصوصی غیرنظامی و 23 بالگرد متعلق به ستادکل نیروهای مسلح است.

رئیس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد از بیان کرد: 10 درصد از ماموریت های ما در اورژانس هوایی مربوط به انتقال مادران باردار است مرگ مادران باردار در لرستان به صفر رسیده است. از ابتدای سال تا کنون 2 هزار 126 مادر باردار پرخطر را از مناطق سخت گذر به مراکز درمانی منتقل کرده ایم که تعدادی از آنها حتی در بالگردها زایمان داشته اند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن