سیاسی

انحراف از ایفای وظایف و سیاسی‌کاری‌های ابتکار و کلانتری علت حل نشدن معضل آلودگی هواست

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ – ۰۸:۱۴ انحراف از ایفای وظایف و سیاسی‌کاری‌های ابتکار و کلانتری علت حل نشدن معضل آلودگی هواست

نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت:‌ انحراف از ایفای وظایف سازمان محیط زیست دلیل آلودگی‌ هواست، چرا که ابتکار و کلانتری بیشتر سعی می‌کنند موضع سیاسی اتخاذ کنند تا اینکه به کارهای اصلی‌ خود بپردازند.

انحراف از ایفای وظایف و سیاسی‌کاری‌های ابتکار و کلانتری علت حل نشدن معضل آلودگی هواست

محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره دلایل آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها اظهار داشت: متأسفانه در دولت آقای روحانی چه زمانی که خانم ابتکار در سازمان محیط زیست بود و چه زمانی که آقای کلانتری این مسئولیت را برعهده دارد، سازمان محیط زیست بیشتر به مسائل سیاسی می‌پردازد و عملاً به وظایف خود جامه عمل نمی‌پوشاند.

وی افزود: روزگاری خانم ابتکار به عنوان رئیس سازمان محیط زیست به خانواده کشته شدگان فتنه 88 سرکشی می‌کرد و روزگاری او به ملاقات زندانیان به مرخصی آمده فتنه 88 می‌رفت. روزگاری هم وی و همسرش به کارهای اقتصادی ورود می‌کردند که اگر 10 درصد تلاش‌هایشان را برای رفع آلودگی تهران صرف می‌کردند، ما شاهد این نبودیم که نفس‌های مردم در آلودگی هوا به شمارش بیفتد.

آصفری تصریح کرد:‌ آقای عیسی کلانتری به عنوان رئیس سازمان محیط زیست به‌جای ایفای وظایفش به موضوعات سیاسی ورود کرده و به بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) جسارت می‌کند که موجب ناراحتی مردم متدین و انقلابی شده است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: ‌اگر 10 درصد توان توان رؤسای سابق و فعلی محیط زیست برای رفع مشکل آلودگی هوای کلان‌شهرها صرف می‌شد، شاهد آن نبودیم که نفس مردم بریده شود.

آصفری افزود: خانم ابتکار و آقای کلانتری بی‌اطلاع از آلودگی هوا در شهرهای مختلف کشور نیستند ولی عزم و اراده برطرف کردن مشکلات این حوزه را ندارند.

وی گفت: سازمان محیط زیست به سازمانی برای اتخاذ موضع‌گیری‌های سیاسی تبدیل شده و گویا آلودگی هوا برای آنها اهمیتی ندارد.

نماینده اراک در مجلس خاطرنشان کرد: انحراف از ایفای وظایف سازمان محیط زیست موجب اعتراض ان‌جی‌اوهای فعال این حوزه شده است.

وی گفت: اقدامات ایستا و سکوت سازمان محیط زیست درباره آلودگی هوای کلان‌شهرها به هیچ وجه قابل قبول نیست این در حالی است که آقای کلانتری حتی در روزهای پایانی عمر دولت حاضر نیست درباره آلودگی کلان‌شهرها ابراز نظر کرده و یا اعتراض کند و یا مصوبه‌ای از هیأت وزیران برای رفع این مشکل بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن