اقتصادی

اهلیت سنجی صادرکنندگان در تشکل ها

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۶:۰۶ اهلیت سنجی صادرکنندگان در تشکل ها

رئیس کمسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: در راستای اهلیت سنجی صادرکنندگان و واردکنندگان باید این افراد در تشکل های مربوطه عضو شوند.

اهلیت سنجی صادرکنندگان در تشکل ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس احمدرضا فرشچیان امروز در پانزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: تعداد زیادی کارت بازرگانی با محدودیت های صادراتی در سال های اول و دوم در صف تمدید قرار دارند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به دهه های 50 و 60 بیان داشت: در آن دهه ها نیز بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات و تفاوت نرخ ارز وجود داشت ضمن اینکه اختلاف نرخ ارز به مراتب بیشتر از زمان حال بود اما در آن زمان برای اینکه شخصی بتواند صادرات و واردات انجام دهد باید عضو تشکل های تخصصی مربوطه می شد.

وی با بیان اینکه با عضویت در تشکل های تخصصی مربوطه فرد اهلیت سنجی می شد، بیان داشت: لذا صادرات و واردات به شکل امروز نبود که هر کسی بتواند این کار را انجام دهد و ارز حاصل از صادرات را نیز برنگرداند.

فرشچیان با تاکید بر اینکه عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات ضربات سنگینی در کوتاه مدت و بلندمدت بر پیکره اقتصاد وارد می کند، گفت: با عضویت در تشکل های مرتبط در راستای واردات و صادرات، اهلیت فرد اثبات و تا مادامی که این اهلیت سنجی انجام نشود مشکلات اصلاح نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن