اقتصادی

اولویت‌گذاری تکمیل 9 آزادراه‌/بهره‌برداری قطعه 3 آزادراه شرق اصفهان در سال 1400

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ – ۱۱:۳۵ اولویت‌گذاری تکمیل 9 آزادراه‌/بهره‌برداری قطعه 3 آزادراه شرق اصفهان در سال 1400

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تکمیل 9 آزادراه را در سال جاری و سال آینده اولویت‌گذاری کرده است، گفت: قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان به طول 30 کیلومتر، در سال 1400 تکمیل خواهد شد.

اولویت‌گذاری تکمیل 9 آزادراه‌/بهره‌برداری قطعه 3 آزادراه شرق اصفهان در سال 1400

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خیرالله خادمی امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ملی وزارت راه و شهرسازی و افتتاح آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان، اظهار داشت: در حال حاضر 9 پروژه آزادراهی به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار و جهش تولید در حال اجرا داریم که امروز آزادراه کنار گذر شرق اصفهان به عنوان یکی از این پروژه‌ها افتتاح شد.

وی افزود: همچنین آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه منجیل – رودبار، آزادراه خرم‌آباد – بروجرد، آزادراه ایزدخواست – شیراز، آزادراه تبریز – صوفیان، آزادراه مراغه – هشت‌رود، منطقه 2 آزادراه گرمسار – تهران و باند غربی منطقه 2 آزادراه تهران – شمال از پروژه‌های آزادراهی است که امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: امروز کنارگذر شرق اصفهان به طول 63 کیلومتر در قالب 3 خط رفت و 3 خط برگشت افتتاح شد؛ با احداث این پروژه ترافیک قم و کاشان به اصفهان، از طریق این آزادراه کاهش می‌یابد و در واقع به شرق اصفهان هدایت می‌شود و سپس به آزادراه‌ها و بزرگراه‌های در مسیر استان فارس هدایت می‌شود.

وی با اشاره به کاهش 80 دقیقه‌ای زمان سفر با تکمیل این آزادراه گفت: آزادراه کنار گذر شرق اصفهان حلقه ارتباطی آزادراه‌های شمال و جنوب اصفهان است و موجب روان شدن ترافیک در مقطع اصفهان می‌شود.

خادمی با بیان اینکه این پروژه موجب کاهش سوانح رانندگی و کاهش آلودگی هوا می‌شود؛ اضافه کرد: با تکمیل این آزادراه ترافیک عبوری از داخل اصفهان‌ نخواهیم داشت و به شرق اصفهان هدایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: این آزادراه نسبت به جاده موجود 35 کیلومتر کاهش مسیر دارد و عامل تحول اقتصادی برای شرق اصفهان است که از نظر پروژه‌های جاده‌ای، نیاز بیشتری دارد.

وی درباره ارزش پروژه اظهار کرد: برای این پروژه 800 میلیارد تومان هزینه شده است که ارزش روز آن 1300 میلیارد تومان است، البته از سوی سرمایه‌گذار قبلی نیز سرمایه‌گذاری به ارزش امروز 500 میلیارد تومان انجام شده است و بدین ترتیب ارزش امروز پروژه 1800 میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:‌ در این پروژه سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی 70 درصد و سرمایه‌گذاری دولت 30 درصد است.

خادمی در پاسخ به سؤال رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه قطعه سوم این آزادراه چه زمانی افتتاح می‌شود، گفت: هدفگذاری ما پایان تابستان 1400 برای تکمیل 30 کیلومتر باقی مانده است، اما برآورده می‌شود تا پایان سال 1400 این پروژه تکمیل شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن