اقتصادی

ایران جزو کشورهای پیشرو در تولید گلخانه ای/سطح کشت به 60 هزار هکتار می رسد

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۰:۲۷ ایران جزو کشورهای پیشرو در تولید گلخانه ای/سطح کشت به 60 هزار هکتار می رسد

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای پیشرو در تولید گلخانه ای در جهان است، گفت: سطح کشت محصولات گلخانه ای در کشور در افق 1404 به 60 هزار هکتار می رسد.

ایران جزو کشورهای پیشرو در تولید گلخانه ای/سطح کشت به 60 هزار هکتار می رسد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اعلام کرد: موسسه تحقیقات باغبانی شکل گرفته و دستاوردهای بسیار خوبی داشته است 140 رقم تجاری برای اقلیم های کشور معرفی شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است که می تواند نقش بسیار مهمی در درآمد و تولید کشاورزان داشته باشد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: حدود 3 میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد که حدود 16 میلیون تن میوه از آن حاصل می شود بیش از 50 درصد صادرات در بخش باغبانی انجام می شود و دلیل رغبت کشاورزان به باغداری بازدهی بیشتر در این بخش است. 100 هزار هکتار تنها پسته کاری در کشور وجود دارد

وی با بیان اینکه کشت گلخانه ای در دنیا اقبال بسیار خوبی دارد گفت: 2500 هکتار امسال گلخانه به بهره برداری می رسد و 4600 هکتار گلخانه هم امسال پایه گذاری می شود و در افق 1404 سطح زیر کشت به 60 هزار هکتار می رسد که جزو کشورهای پیشرو در این صنعت به حساب می آییم.

ادامه دارد…

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن