اقتصادی

ایساکو همچنان در حال مقابله با ورود قطعات تقلبی به بازار است

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ – ۱۴:۵۴ ایساکو همچنان در حال مقابله با ورود قطعات تقلبی به بازار است

روابط عمومی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو از تلاش این مجموعه به همراه نهادهای ذی‌ربط برای جمع‌آوری قطعات تقلبی و مقابله با ورود آن به بازار خبر داد.

ایساکو همچنان در حال مقابله با ورود قطعات تقلبی به بازار است

اخبار شرکتها ؛ ایکوپرس- ایساکو به عنوان متولی تهیه و توزیع لوازم یدکی ایران‌خودرو، همواره سعی در ارایه قطعات با کیفیت و استاندارد به دارندگان محصولات این گروه صنعتی دارد؛ اما متاسفانه برخی دلالان و سودجویان بدون توجه به خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیر فروش قطعات تقلبی برای مصرف‌کنندگان، به‌راحتی لوازم یدکی مجعول را با قیمت‌های ناچیز پایین وارد بازار می‌کنند و همین قیمت‌ها هم‌وطنان را برای خرید این قطعات ترغیب می‌کند.

این اقدام علاوه بر مخاطراتی که دارد، باعث ایجاد بی‌اعتمادی در مردم نسبت به شرکت‌های صاحب‌نام و اخلال در چرخه اقتصادی و تولید کشور می‌شود و اعتبار شرکت‌هایی که با تمام توان در راستای تولید قطعات با کیفیت و ارایه خدمات استاندارد می‌کوشند را به بازی می‌گیرد؛ از این رو این مجموعه برای حفظ اعتبار خود و کمک به مراجع مربوط، از ابتدای امسال اقدام به شناسایی و پلمب مراکز تهیه و فروش این لوازم غیر استاندارد کرده است.

در این اقدام، شرکت ایساکو با همکاری و پیگیری مراجع قانونی و نهادهای نظارتی مبارزه با پدیده قاچاق، چند مجموعه زیرزمینی تولید قطعات تقلبی را کشف کرده که لوازم مستعمل و معیوب را با تغییر رنگ و نوسازی ظاهری، در بسته‌بندی‌های تقلبی به نام و برند تجاری خودروسازان کشور، روانه بازار می‌کردند.

برخی از این مراکز غیرمجاز، با تبلیغ در برخی رسانه‌ها و سوء استفاده از لوگو، بسته‌بندی و علایم ایران‌خودرو و ایساکو، دست به تولید انبوه قطعات مشابه‌سازی شده و بی‌کیفیت با نام این مجموعه، زده بودند که پس از شناسایی، با همکاری اداره بازرسی وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی به مقامات قضایی معرفی و فعالیت آن‌ها تا روشن شدن ابهامات پرونده، در این خصوص متوقف شد.

معاون بازاریابی و فروش ایساکو در این‌باره گفت: تشخیص تقلبی بودن برخی قطعات، از روی بسته‌بندی کار ساده‌ای نیست؛ از این‌رو شرکت ایساکو همواره به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند، با نصب و استفاده از اپلیکیشن ایساکو بر روی گوشی‌های هوشمند و اسکن کد QR موجود بر روی جعبه، از اصل بودن آن آگاه شوند؛ همچنین از سایر امکانات متنوع اپ، همچون به روزترین قیمت لوازم یدکی این شرکت، دریافت نوبت تعمیرگاه، درخواست ارایه خدمات در محل و … نیز بهره‌مند شوند.

شهرام غلامی افزود: یکی دیگر از روش‌های شناسایی قطعات اصلی، ارسال بارکد درج شده بر روی جعبه قطعات به سامانه پیامکی 300031 و دریافت تاییدیه اصالت کالا است.

وی گفت: ایساکو در تازه‌ترین اقدام خود به منظور آسایش مشتریان، تصویر قطعات پر مصرف را از طریقی لینکی که برای مشتریان پیامک می‌شود، ارسال و از این طریق به هموطنان کمک می‌کند تا با مقایسه تصویر دریافتی و محصول داخل جعبه، گرفتار خرید قطعات غیراصلی نشوند؛ پس از قطعات پرمصرف لیست تصویری سایر لوازم یدکی نیز به مرور تا پایان سال در اپلیکیشن ایساکو بارگزاری خواهد شد.

معاون ایساکو، اما یکی از بهترین راه‌های مبارزه با کلاهبرداری، تقلب و ایجاد اطمینان خاطر برای دارندگان محصولات ایران‌خودرو را، مراجعه به نمایندگی‌ها وفروشگاه‌های مجاز دانست و گفت: ارایه خدمات و قطعات استاندارد و باکیفیت، اولین و مهم‌ترین مسوولیت ایساکو است و این مجموعه با تمام توان در این زمینه می‌کوشد و نتایج رو به رشد رضایت مشتریان بر طبق گزارش نهادهای نظارتی مربوطه در این زمینه نیز گویای اثربخشی این تلاش‌ها است.

غلامی در مورد فروشگاه‌های مجاز این مجموعه نیز گفت: قطعات ارایه شده در این مجموعه‌ها در بسته‌بندی مخصوص ایساکو و با هولوگرام رسمی شرکت به فروش می‌رسد و با هر گونه تخلف و تخطی فروشگاه‌های مجاز به شدت مقابله شده و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد و در صورت تکرار موارد مشکل‌ساز، امتیاز آن فروشگاه لغو خواهد شد.

وی در پایان گفت: رضایتمندی مشتریان از خدمات و قطعات اولویت اصلی ایساکو است و تمام اهداف این مجموعه بر این اساس برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود و با این رویکرد، ایساکو موفق شده است در یازده سال اخیر، در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، همواره برترین شرکت ارایه دهنده خدمات پس از فروش صنعت خودرو در کشور باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن