فرهنگ و هنر

اینستاگرام کتاب «روضه» را حذف کرد

کتاب روضه - کتابستان معرفت - کراپ‌شده

اینستاگرام در اقدامی عجیب معرفی کتاب «روضه» را به دلیل داشتن محتوای خشونت آمیز پاک کرد!

به گزارش مشرق، محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان معرفت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: عجیب بود، اینستاگرام استوری معرفی کتاب «روضه» را به خاطر داشتن محتوای خشونت آمیز پاک کرده است.

وی با انتشار تصویر فوق از حذف معرفی کتابی مستند درباره کربلا با عنوان «روضه» خبر داد.

یکی از مهم‌ترین مقاتل عاشورا، کتاب «روضة‌الشهدا» نوشته ملاحسین واعظ کاشفی است که به گمان برخی نخستین مقتل نگاشته شده به زبان فارسی است.

اهمیت کتاب به گونه‌ای بود که پس از تالیف روضه الشهدا بسیاری از مجالس عزاداری برای اهل بیت و مخصوصا امام حسین علیهم السلام براساس خوانش این کتاب برگزار می‌شد. تا این که رفته رفته به مجالس روضه خوانی معروف و مشهور شد.

یکی از انتقادات وارد بر این کتاب که در طول تاریخ بسیار مطرح شده استفاده آن از روایات تاریخی ضعیف و غیرمستند است و چهره‌های مشهوری مانند سیدمحسن امین، محدث نوری و شهید مطهری به انتقاد از آن پرداختند.

حالا با گذشت نزدیک به ۵۰۰ سال از نگارش این کتاب، محمد حقی با رجوع به منابع دست اول تلاش کرده فرازهای تاریخی صحیح این کتاب را مستندسازی کرده و از این حیث، نقیصه «روضه‌الشهدا» را رفع کند.

کتاب «روضه» که پژوهشی جدی در اسناد «روضه‌الشهدا» ملاحسین واعظ کاشفی است در ۲۹۶ صفحه و با قیمت ۳۸هزار تومان به همت انتشارات کتابستان معرفت چاپ و راهی بازار نشر شده است.

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن