اقتصادی

بارش باران تا 2 روز آینده در نوار شمالی/متلاطم شدن خزر و ممنوعیت تردد قایق‌های سبک

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۲۰:۰۴ بارش باران تا 2 روز آینده در نوار شمالی/متلاطم شدن خزر و ممنوعیت تردد قایق‌های سبک

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر از اواسط وقت دوشنبه 27 مرداد در دریای خزر و متلاطم شدن دریا، گفت: در این راستا پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق‌های کوچک و شناور های سبک محتمل است.

بارش باران تا 2 روز آینده در نوار شمالی/متلاطم شدن خزر و ممنوعیت تردد قایق‌های سبک

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی و اردبیل همچنین در استان‌های ساحلی خزر و شمال استان آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در این مدت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز تا سه شنبه ۲۸ مرداد دمای هوا در نوار شمالی کشور به ویژه اردبیل و استان‌های ساحلی خزر کاهش محسوسی دارد و دریای خزر تا دوشنبه مواج است.

وی با اشاره به افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر از اواسط وقت دوشنبه 27 مرداد در دریای خزر و متلاطم و مواج شدن دریا، گفت: در این راستا پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق‌های کوچک و شناورهای سبک محتمل است که توصیه می شود، ممانعت از شنا کردن در دستور کار باشد و از هرگونه تردد قایق های سبک و تفریحی ممانعت به عمل آید.

گودرزی ادامه داد: روز سه شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی پراکنده داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه ۲۹ مرداد در اغلب مناطق کشور جوی آرام به همراه افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و این شرایط روز پنجشنبه هم حاکم است البته روز پنجشنبه در ارتفاعات مازندران، گلستان و سمنان بارش پراکنده خواهیم داشت.

گودرزی بیان کرد: در پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل و وزش باد و گرد و خاک خواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده شرق دریای عمان و امروز و فردا مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ درجه ۲۰ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز آسمان تهران صاف، جهت باد در پایتخت غربی و سرعت باد 11 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 22 درصد است.

وی اظهار کرد فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن