اقتصادی

بارش باران فردا شب در پایتخت/برف در ارتفاعات برخی استان ها

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ – ۱۶:۲۲ بارش باران فردا شب در پایتخت/برف در ارتفاعات برخی استان ها

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا 13 مهر، رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی با تندباد لحظه ای و کاهش متوسط 6 تا 10 درجه دما با احتمال بارش برف در مناطقی نظیر اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان و قلل سبلان و رشته‌کوه البرز مرکزی پیش بینی می شود.

بارش باران فردا شب در پایتخت/برف در ارتفاعات برخی استان ها

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز یک یکشنبه ۱۳ مهر با نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب کشور، بارش در سواحل خزر و شمال غرب تقویت می‌شود و دامنه بارش‌ها به ارتفاعات زاگرس مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور نیز کشیده خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر یکشنبه 13 مهر، رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای همچنین کاهش دما به طور متوسط 6 تا 10 درجه با احتمال بارش برف در نیمه شرقی و شمالی آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان و خصوصا قلل سبلان و رشته‌کوه البرز مرکزی پیش بینی می شود.

وی افزود: این شرایط جوی روز دوشنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و روز سه شنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران پیش بینی می شود.

نقشینه اضافه کرد: در این راستا بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه و اختلال تردد در جاده های کوهستانی پیش بینی و توصیه می شود خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بازگشایی آبروها، اجتناب از صعود به ارتفاعات و مجهز شدن به تجهیزات زمستانی در قلل سبلان و رشته کوه البرز مرکزی و تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه‌ای و دامی، در دستور کار باشد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز دوشنبه ۱۴ مهر بارش ها در شمال غرب، سواحل خزر و دامنه‌های البرز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه در شمال غرب به سواحل خزر بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: سامانه بارشی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به تدریج از شمال‌شرق خارج خواهد شد.

نقشینه افزود: از فردا تا پایان هفته کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات همراه با افزایش باد و در بعد از ظهر ابری و اواخر وقت بارش باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۷ و ۱۸ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن