اقتصادی

بازار فولاد با اجرای شیوه نامه جدید متعادل شد/ تلاش برای رفع انحصار تولید خودرو

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۹ بازار فولاد با اجرای شیوه نامه جدید متعادل شد/ تلاش برای رفع انحصار تولید خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از دو هفته پیش که شیوه‌نامه جدید عرضه فولاد در کشور اجرایی شده، قیمت‌ها در بازار فولاد متعادل‌تر شده است.

بازار فولاد با اجرای شیوه نامه جدید متعادل شد/ تلاش برای رفع انحصار تولید خودرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا رزم‌ حسینی اظهار داشت: توافقات خوبی در حوزه فولاد، خودرو و معادن بین وزارت صنعت و مجلس صورت گرفته و به برخی سوالات نمایندگان در این مورد پاسخ داده‌ایم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با کمیسیون صنایع مجلس، موضوع فولاد و شیوه نامه جدید فروش این محصول مورد بررسی قرار گرفت و خواسته نمایندگان این بود که وزارت صنعت در اجرای این شیوه‌نامه قاطعیت به خرج دهد و نظارت کند تا قیمت‌های فولاد متعادل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از دو هفته پیش که شیوه‌نامه جدید اجرایی شده، قیمت‌ها در بازار فولاد متعادل‌تر شده است

رزم حسینی با بیان اینکه عرضه محصولات فولادی باید به طور کامل در بورس کالا انجام شود، گفت: با توجه به مازاد تولید در این بخش، قیمت‌ها در بازار متعادل می‌شود.

وی همچنین در مورد مدیریت بازار خودرو نیز گفت: به دنبال شکستن انحصار تولید خودرو هستیم و با توجه به اینکه به دنبال اجرای طرح تدوین‌شده برای مدیریت بازار، خودروسازان دولتی می‌توانند 50 درصد افزایش تولید داشته باشند، شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود، همان طور که طی روزهای گذشته قیمت‌ها کاهشی بوده است.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «سقف قیمت فولاد در بازار تعیین شود» و «لوله و پروفیل فولادی در بورس کالا عرضه شود» خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن