اقتصادی

بانک توسعه تعاون: اطلاعات حساب‌های بانکی را به بانک مرکزی ارائه کردیم

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۴۴ بانک توسعه تعاون: اطلاعات حساب‌های بانکی را به بانک مرکزی ارائه کردیم

بانک توسعه تعاون اعلام کرد:‌ طبق توافقنامه، کلیه بانک ها اطلاعات خود را از طریق بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند که اطلاعات مربوط به سالهای ۹۶ و ۹۷ در موعد مقرر به بانک مرکزی ارسال و تاییدیه لازم از آن بانک اخذ گردید.

بانک توسعه تعاون: اطلاعات حساب‌های بانکی را به بانک مرکزی ارائه کردیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیرو خبر اسامی 23 بانک دولتی و خصوصی که به سازمان مالیاتی اطلاعات نمی‌دهند بانک توسعه تعاون استنکاف این بانک از حکم قانون مالیات‌های مستقیم را رد کرد.

در توضیحات بانک توسعه تعاون آمده است: ادعای استنکاف بانک توسعه تعاون از حکم قانون مالیات های مستقیم قویا تکذیب می شود. این بانک به عنوان یک بانک صددرصد دولتی خود را ملزم به رعایت کلیه قوانین جاری کشور میداند. از این رو در راستای شفافیت نظام مالی و مالیاتی کشور با توجه به تکالیف مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم (علی الخصوص بند پ ماده ۱۶۹) از ابتدای سال ۱۳۹۶ (ریز تراکنش های سال ۱۳۹۵) اقدام به ارسال کلیه تراکنش های بانکی مربوط، مطابق آیین نامه اجرای تبصره ۵ ماده ۱۶۹ مکرر به سازمان امور مالیاتی نموده است.

لازم به تاکید می باشد طی موافقتنامه فیمابین مدیرعامل این بانک با رییس کل وقت سازمان امور مالیاتی در سال ۱۳۹۶ و همچنین موافقت نامه رییس کل سازمان امور مالیاتی با رییس کل وقت بانک مرکزی مقرر گردید کلیه بانک ها اطلاعات خود را از طریق بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند که اطلاعات مربوط به سالهای ۹۶ و ۹۷ در موعد مقرر به بانک مرکزی ارسال و تاییدیه لازم از آن بانک اخذ گردید.

ضمناً این بانک کلیه تکالیف مقرر در قانون بودجه و مالیات بر ارزش افزوده (ماده ۳۰)را بر مبنای درخواست های خاص سازمان امور مالیاتی به صورت دقیق انجام می دهد.

همچنین اعمال ماده ۳۰ ریز تراکنش های مشتریان از ابتدای تاسیس بانک در حال اجرا بوده که مطابق قانون در صورت درخواست سازمان امور مالیاتی کلیه حساب های افتتاحی و بسته شده به این سازمان اعلام می شود.

لازم به ذکر است همکاری و همیاری خوبی بین بانک توسعه تعاون و سازمان امور مالیاتی درخصوص مبارزه با فرار مالیاتی برقرار می باشد و این بانک در موعد مقرر نسبت به بارگذاری اطلاعات تعیین شده در قانون،در سامانه مربوط به سازمان امور مالیاتی اقدام نموده و تاییدیه آن را نیز دریافت نموده است. لذا اولتیماتوم رئیس سازمان امور مالیاتی شامل این بانک نبوده و بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک دولتی تعامل خوب و سازنده ای را با سازمان مربوطه دارد.

به گزارش فارس، آنچه در ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به دستگا‌هها و بانک‌ها تکلیف شده این است که ارتباط برخط با کیفیتی که سازمان امور مالیاتی طلب می‌کند، برقرار شود که توضیحات بانک‌ توسعه تعاون نیز این موضوع را نشان نمی‌دهد و اطلاعات سالانه و موردی بنا به درخواست سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن