سیاسی

باید از ابعاد زندگی شهید لاجوردی فیلم‌ ساخته شود

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۷:۰۲ باید از ابعاد زندگی شهید لاجوردی فیلم‌ ساخته شود

عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: باید نوشته‌ها، گفته ها، سخن ها و ذکر خاطرات کمک کند و از ابعاد زندگی شهید لاجوردی فیلم‌ها ساخته شود.

باید از ابعاد زندگی شهید لاجوردی فیلم‌ ساخته شود

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ محمدحسن صادقی مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان در مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالگرد شهادت شهید اسدالله لاجوردی که به صورت مجازی با حضور دوستان و همرزمانش پخش شد با اشاره منش شهید لاجوردی، اظهار داشت: بصیریت حسینی، شناخت حسینی، مدیریت حسینی، مقاومت حسینی و… چیزی است که در دین ماست و تطبییق این واژه ها با شخصیت شهید لاجوردی دیده می شود.

وی ادامه داد: سرمشق ملموس عصر ما حضرت امام خمینی (ره) همین کار را کردند و ایشان نیز با تأسی از سرور و سالار شهیدان، تمام زندگی خود را نثار اسلام کردند. ما با شخصیت امام بعد از سال های پس از پیروزی انقلاب خیلی ملموس و اجمالی آشنایی داریم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با معرفی کتاب الف لام خمینی، گفت: الف لام خمینی نوشته آقای بهبودی، که از تولد امام تا پیروزی انقلاب را در 1200 صفحه به تحریر درآورده است و به خوبی توانسته نقشی که امام با تاسی از زندکی ائمه اطهار و سرور و سالار شهیدان این راه را بر ما باز کردند.

صادقی مقدم ادامه داد: او نشان داد همان طور که هدف پیامبر گرامی اسلام حاکمیت اسلام برای بشر و تشکیل حکومت دینی و اسلامی بود با این همه تلاش و فداکاری توانست مردم دوران خود را به این سمت هدایت کند و احیاگر اسلام ناب محمدی باشد.

وی تصریح کرد: از بی شمار شاگردان و پیروان امام راحل و رهبر معظم انقلاب یکی وجود سردار ناشناخته عصر ما حاج سید اسدالله لاجوردی است، باید نوشته‌ها، گفته ها، سخن ها و ذکر خاطرات کمک کند و از ابعاد زندگی شهید لاجوردی فیلم‌ها ساخته شود تا ببینیم آنچه که مدیریت و پیروی از ولایت و از مردم و جنس مردم بودن و برای مردم بودن خدمت گذار بودن چگونه جلوه پیدا می کند و سایرین خصوصا در این عصر و زمان همگی بدانند که چگونه یک شاگرد مکتب امام حسین (ع) به تاسی از ولی امر خودش در عصر و زمان خودش، چگونه عمر بابرکتش برای انقلاب اسلامی مفید بود و خداوند هم مزد این مقاومت، صبوری و اخلاص را به او عطا کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به برگزاری بیست و دومین یادواره دیدبان انقلاب شهید لاجوردی، گفت: این مجلس بهانه ای برای ذکر ابعاد شخصیتی این شهید والامقام است. آنچه که از مکتب عاشورا و پیروان عاشورایی امام راحل و شهیدانش و رهبر عاشورایی عزیزمان آموختنی است در وجود شهید والامقام شهید لاجوردی می‌توان یافت.

صادقی مقدم در تشریح شهید لاجوردی گفت: اتکای به خدا، بریدن از غیر خدا، تبعیت محض از خدای متعال، تبعیت از ولی عصر زمان، نثار همه سرمایه خود در راه خدا و دین اسلام و خدمت به خلق خدا از جمله ویژگی های شهید لاجوردی بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن