سیاسی

باید به‌جای دلبستن به آمریکا به توان داخلی توجه کنیم

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ – ۱۷:۰۳ باید به‌جای دلبستن به آمریکا به توان داخلی توجه کنیم

دبیرسیاسی اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد با بیان اینکه نتیجه انتخابات آمریکا هیچ‌کدام از مشکلات کشور ما را حل نخواهد کرد؛ گفت: ما باید به توان و ظرفیت خود متکی باشیم و به نتیجه انتخابات آمریکا دل نبندیم.

باید به‌جای دلبستن به آمریکا به توان داخلی توجه کنیم

محمدمهدی عباسی دبیرسیاسی و سخنگوی اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: باتوجه به روزهای آخر دولت دونالد ترامپ و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در داخل کشور شاهد برخی از اظهار نظرها مبنی بر پیروزی و رئیس جمهوری "بایدن" یا انتخاب مجدد "ترامپ" به نفع ایران است، هستیم،که متاسفانه بعضاً به شکلی جلوه پیدا می‌کند که انتخابات آمریکا برای کشور ایران به یک امر حیاتی و ضروری تبدیل شده است.

وی افزود: در این جا باید بگوئیم که سخت در اشتباهیم؛ زیرا هر دوی آنها دو روی یک سکه اند و هر کدام در زمان مسئولیت خود نه تنها ایران را به اشکال مختلف مورد تحریم قرارداده اند،بلکه هریک از آن ها به نوع خود خطری جدی برای "منطقه و خاورمیانه" محسوب می شوند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: "بایدن" که در داخل کشور ما متاسفانه به عنوان یک سیاست مدار میانه‌رو و با منطق از او یاد می شود، در دوران ریاست جمهوری "اوباما" معاون رئیس جمهور بوده و زمان مسئولیت با همراهی طرفداران دموکرات خود تحریم های همه جانبه و رویکرد تهاجمی نسبت به ایران اتخاذ کرده و با تشکیل گروه های تروریستی و افراطی درصدد ناامن کردن مرزهای ما بوده و حتی در مواقعی توهم اشغال ایران و از بین بردن جمهوری اسلامی داشت و دشمنی و خصومت خود را نسبت به ایران به صورت علنی و آشکارا به نمایش گذاشت.

وی تاکید کرد: "ترامپ " هم که تکلیفش برای تمامی سیاست مداران دنیا مشخص است، شخصی که به هیچ قانون و نهاد های بین المللی و پیمانی پایبند نیست و تنها به فکر بدست آوردن ثروت برای کشور خود است. او یک تاجر است و می داند چگونه باید معاملات پرسود به نفع آمریکا را انجام دهد، در دوران ریاست جمهوری او است که عربستان تبدیل به گاو شیرده برای آنها شده و بازار جنگ های منطقه ای برای فروش سلاح های آمریکایی گرم تر شد.

عباسی اظهار داشت: در شرایطی که ترامپ تمام منابع کشور و تمامی صنایع و بانک ها را به صورت گسترده تحریم می کند و برای متخلفین از فرمان خود بدترین مجازات را در نظر می گیرد، چگونه می توان امیدوار بود در دولت دوم او رویکرد سیاست مداران آمریکایی نسبت به جمهوری اسلامی تغییر خواهد کرد؟

وی گفت: نباید به دنبال تغییر در خارج از مرزهای خود باشیم، بلکه تغییر را باید در افکار مسئولین و دستگاه های اجرایی خود به وجود آوریم، در شرایطی که ویروس منحوس کرونا به بدترین شکل به مشاغل و بخش های خصوصی ما ضربه زده و کشور در حالت ملتهب اقتصادی است و مردم هر روزه با قیمت های افسار گسیخته ارز، مسکن ، خودرو و مواد غذایی رو به رو هستند، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کدام یک از مشکلات داخلی مارا حل و فصل می کند؟

دبیرسیاسی اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد ادامه داد: این درست نیست ما تمامی تخم مرغ های خود را در سبد انتخابات ایالات متحده بگذاریم، و منتظر نتیجه ای آن باشیم، ما باید از همه ای توان داخلی کشور و از وجود همه نخبگان و صاحب نظران در بخش های مختلف استفاده کنیم و تمامی قوا بدون در نظر گرفتن اختلافات و کج سلیقه ای ها به صورت هماهنگ و منسجم در کنار یکدیگر قرار بگیرند و برای وضع فعلی کشور چاره و تدبیری اتخاذ کنند.

وی گفت: مادامی که ما به توان و ظرفیت خود متکی نباشیم نباید انتظار داشت که دو پیرمرد بی عقل و جاه طلب در آمریکا به فکر ما باشند و صلاح ما را بخواهند.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن