اجتماعی

با پلیس تهران؛ از دستگیری زورگیران علاءالدین تا چرخاندن گنده‌لات مشیریه+فیلم

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ – ۱۶:۱۴ با پلیس تهران؛ از دستگیری زورگیران علاءالدین تا چرخاندن گنده‌لات مشیریه+فیلم

دستگیری اراذل و چرخاندن آنها در محلاتی که عربده‌کشی و گردن‌کشی می‌کردند، در دستور کار پلیس است؛ پلیس با کسی شوخی ندارد، هیمنه پوشالی‌شان را بر خاک می‌کشد؛ چه اوباشگران تهرانپارس باشند چه زورگیران و کلاهبرداران پاساژ علاءالدین.

با پلیس تهران؛ از دستگیری  زورگیران علاءالدین تا چرخاندن گنده‌لات مشیریه+فیلم

گروه انتظامی خبرگزاری فارس ـ مریم عرب انصاری: اراذل‌‌ و اوباش نه آدم‌های ناشناخته‌ای هستند نه ‌‌واژگان عجیب و غریبی. از دیرباز بوده و هستند؛ انگار قرار نیست که درگیری و نزاع‌ها و تخریب‌هایشان تمام شود. برای خودشان برو‌‌ و‌‌ بیایی دارند و نوچه و نوکری. در دسته‌های چند نفره گروه تشکیل داده‌اند، می‌آیند و می‌روند.

محلات را به تسخیر خود درآورده‌اند؛ نه ترس دارند و نه‌‌ ‌‌تردید؛‌‌ آنقدر‌ پررو شده‌ و ‌‌کار را به جای باریک رساندند تا پلیس ‌‌عزمش را جزم کرد و خط بطلانی کشید بر قلمروورزی و‌‌ عربده‌کشی‌شان.

اراذل و اوباش برای خودشان سطح‌بندی هم دارند؛‌ آنهایی که سطح یک هستند تحت کنترل شدید پلیس امنیت‌ هستند.

دفتر و دستک دارند و نوچه‌هایی که دور و برشان را گرفته‌اند. اوباشگری‌شان با افراد زیرگروه‌شان است؛ خودشان را افراد مطرحی می‌دانند. محله‌ای را برای خود در نظر گرفته و در آنجا فرمانروایی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند!

سطح دو همان نوچه‌های دور و بر گنده‌لات‌ها هستند؛ آنها هم احساس قدرت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، به زیردستان خود و آنهایی که تازه واردند و نوپا، دستور می‌دهند؛ سطح سه‌ای‌ها همان تازه‌واردانند، اما همه‌شان یک کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند؛ ایجاد رعب و وحشت در محلات!

***

چندی پیش فیلمی از درگیری اراذل و اوباش در مقابل پاساژ علاءالدین منتشر شد؛ با صندلی و چوب و چماق و چاقو به جان هم افتاده بودند، عربده می‌کشیدند، حریف طلب می‌کردند و مردم از ترس‌شان ایستاده بودند و فقط می‌نگریستند.

دامنه درگیری و عربده‌کشی‌شان فقط به یک بار ختم نمی‌شد، جلوی پاساژ علاءالدین را تسخیر کرده بودند، کارشان شده بود زورگیری و خفت‌گیری؛ سر مشتری‌های شهرستانی کلاه می‌گذاشتند، گوشی‌هایی را که فیک و تقلبی بود به چند برابر قیمت تا چند میلیون تومان می‌فروختند. اگر کسی هم اعتراض می‌کرد و نُطُق می‌کشید، با چاقو به جانش افتاده و سلاخی‌اش می‌کردند.

برای ‌‌خودشان امپراطوری دست و پا کرده بودند. تا آنکه پلیس آمد و برای همیشه به زورگویی‌شان پایان داد. 5 نفرشان را گرفت و در ملأ عام گرداند تا هیمنه پوشالی‌شان فرو ریزد، تا مردم بدون ترس، کسبه بدون لرز بیایند و شکایت کنند و از حق از دست‌رفته‌شان بگویند.

***

گرداندن اراذل و اوباش را پلیس چندی است با هماهنگی با مقام قضایی انجام می‌دهد. چرخاندن اراذل و اوباش تهرانپارس، مشیریه و حالا هم‌‌ اراذل و اوباش علاءالدین از جمله برنامه‌های پلیس برای شکستن آن وجهه پوشالی است.

اما در این بین بعضی‌ها مغرضانه در تکاپوی این هستند که اقدام پلیس را زیر سؤال ببرند؛ درست مثل توئیتی که« الف- م» در مورد گرداندن اراذل و اوباش پاساژ علاءالدین منتشر کرد و اراذل و اوباش را فقط تعدادی موبایل قاب نامید!

سردار حمید هداوند، جانشین پلیس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص اقدام اخیر پلیس در گرداندن اراذل و اوباش محدوده پاساژ علاءالدین و واکنش به این اظهارات ‌‌اظهار داشت: پلیس در این طرح 5 نفر از اراذل و اوباشی که سابقه نزاع، درگیری و خشونت داشتند را شناسایی و دستگیر کرد. این افراد در جلوی پاساژ علاءالدین اقدام به درگیری و شکستن میز و صندلی کرده و با درگیری و نزاع موجب سلب آرامش مردم و کسبه شده بودند.

جانشین پلیس تهران تصریح کرد: دستگیرشدگان در قالب تیم‌هایی، از افرادی که تخصصی در خرید و فروش گوشی تلفن نداشتند کلاهبرداری می‌کردند؛ گوشی‌های فیک و دست دوم را که ارزش چند صدهزار تومانی داشتند به چند میلیون تومان فروخته و باج‌خواهی و زورگیری می‌کردند.

وی گفت: پلیس با گزارشات جدیدی که در این باره به دستش رسید وارد عمل شد.

سردار هداوند با اشاره به فیلمی که از درگیری این افراد در فضای مجازی منتشر شده بود تصریح کرد: این گروه از اراذل و اوباش بعد از فروش وسایل فیک به افراد اگر با اعتراض آنها مواجه می‌شدند با چاقو به جانشان می افتادند.

این مقام ارشد پلیس تهران افزود: اراذل و اوباش دستگیر شده تعداد زیادی شاکی داشتند؛ شکاتی که مورد ضرب و جرح یا زورگیری و کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: این افراد موبایل قاپ نبودند، اراذل و اوباشی بودند که برای خود گروهی تشکیل داده و از مردم و شهرستانی‌ها زورگیری می‌کردند که پلیس در اقدامی غافلگیرانه آنها را دستگیر کرده و برای عبرت سایر افراد آنها را در محل چرخاند تا همه بدانند هیمنه این افراد پوشالی است و هیچ قدرتی ندارند.

سردار هداوند به چرخاندن یکی از اراذل سطح یک در مشیریه در روز گذشته اشاره و بیان داشت: این فرد نیز که از اراذل سطح یک بود اقدام به تخریب و مزاحمت و درگیری کرده بود. سه شاکی داشت و با گردن کلفتی و عرض اندام و عربده کشی در محل نظم و آرامش مردم را هم ریخته بود و اموال مردم از جمله دو خودرو را تخریب کرده بود.

وی گفت: روز گذشته این فرد نیز در محله مشیریه گردانده شد تا مردم بدانند که هیبت این افراد توخالی است.

***

پلیس چند وقتی است که طرح دستگیری اراذل و اوباش را به شدت در دستورکار دارد. فرماند‌هان ناجا می‌گویند آرامش مردم خط قرمز پلیس است و با هر کسی که بخواهد با عربده کشی و گردن‌کشی آرامش مردم را بهم بزند، قاطعانه برخورد می‌کند.

اقدامات‌اخیر پلیس و گرداندن اراذل و اوباش در محلات تحت سیطره از جمله تمهیداتی است که در راستای برخورد قاطع با اوباشگران ‌و هشدار به سایر هنجار شکنان در دستور کار قرار‌‌ گرفته است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن