اقتصادی

بخواهیم یا نخواهیم جهان دیگر روی انگشت‌های آمریکا نمی‌گردد/ چین سکان قدرت را به دست می‌گیرد

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ – ۱۳:۳۵ بخواهیم یا نخواهیم جهان دیگر روی انگشت‌های آمریکا نمی‌گردد/ چین سکان قدرت را به دست می‌گیرد

یک کارشناس اقتصادی آمریکایی معتقد است: اتفاقاتی که طی روزهای گذشته شاهد آن بودیم نشان می‌دهد که آمریکا یکی پس از دیگری در حال از دست دادن جایگاه‌های خود در جهان است و دیگر جهان در مشت آمریکا نیست و حالا این چینی‌ها هستند که سکان قدرت را به دست گرفته‌اند.

بخواهیم یا نخواهیم جهان دیگر روی انگشت‌های آمریکا نمی‌گردد/ چین سکان قدرت را به دست می‌گیرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، حدود یک هفته مانده به مراسم تحلیف جوبایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا پایتخت این کشور در حال آماده‌سازی شرایط برای برگزاری این مراسم هستند.

مردم پایتخت آمریکا با تعطیل شدن مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در کنار بسته شدن جاده‌ها بر سایه حضور 15 هزار نفر از نیروهای گارد ملی آمریکا در حال رفتن به استقبال دولت جدید دموکرات هستند.در واقع این‌ها اتفاقاتی است که مردم آمریکا عادت داشتند در دیگر کشورها ببینند.

ریچارد ولف، استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی درباره آینده دلار بازارهای مالی و نظام سیاسی آمریکا معتقد است: شکی ندارم که تمام دنیا در حال حاضر روی آمریکا متمرکز شده و شاهد نشانه‌های بسیاری از افول و تنزل آمریکا است.

البته وی می‌گوید این روند طولانی خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی بر این باور است که در زمینه مقابله با کرونا و کنترل شیوع این ویروس آمریکا شکست بزرگی را به بار آورده است.

ولف می‌گوید: ما 4 درصد جمعیت جهان را داریم اما 20 درصد کشته‌های کرونا در کشور ما اتفاق افتاده است و این اصلاً خوشحال کننده نیست.

این کارشناس آمریکایی ادامه داد: آمریکا با داشتن حدود 25 میلیون بیکار، اغتشاش در خیابان‌های پایتخت و تزلزل نظام سیاسی درگیر رکود شده و انتظار می‌رود این مسأله بر ارزش دلار و الگوهای سرمایه‌گذاری در این کشور اثر بگذارند.

ولف معتقد است: این نگاه وجود دارد که آمریکا هر چه که بود، نظیر کشور پیشتاز در نظام سرمایه‌داری، اینکه جهان را در مشت خود داشت، کشورها را دور هم جمع می‌کرد و اینکه مرکز جهان آزاد بود، تمام این عبارت‌ها دیگر درباره آمریکا صدق نمی‌کند.

ما دیگر از نظر اقتصادی قدرت فزاینده در جهان به شمار نمی‌رویم در واقع این چینی‌ها هستند که دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم در حال پُر کردن جای آمریکا هستند و این یک واقعیت است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن