سیاسی

برداشت 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تجهیز زمین‌های غرب و شمالغرب کشور

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۱:۵۴ برداشت 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تجهیز زمین‌های غرب و شمالغرب کشور

رئیس‌جمهور گفت: در سال‌های ابتدای دولت یازدهم با اجازه رهبر معظم انقلاب 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تجهیز زمین‌های غرب و شمالغرب کشور برداشت کردیم که بابت این موافقت رهبری از ایشان تشکر می‌کنم.

برداشت 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تجهیز زمین‌های غرب و شمالغرب کشور

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال‌های ابتدایی دولت یازدهم من از رهبر معظم انقلاب درخواست کردم که 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آب و خاک در غرب و شمالغرب کشور برداشت کنیم و ایشان با این درخواست موافقت کردند و من بابت این موضوع از ایشان تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور اظهارداشت: طرح‌هایی که امروز در حوزه کشاورزی در غرب و شمالغرب کشور اجرا و سدهایی که ساخته شده و این تحولی که در این حوزه ایجاد شده بخشی از آن مربوط به همین 8 میلیارد دلاری است که از صندوق توسعه ملی برای این منظور برداشت و هزینه شده است.

وی افزود: مردم بدانند که دولت در 7 سال گذشته بیش از 521 هزار هکتار زمین را احیا و تجهیز کرده و کانال‌کشی‌ها و زهکشی‌ها در این زمین‌ها انجام شده است که از این میان 295 هزار هکتار آن مربوط به خوزستان و ایلام است و 102 هزار هکتار آن مربوط به غرب کشور.

روحانی خاطرنشان کرد: همچنین 78 هزار هکتار زمین در استان گلستان زهکشی شده که اگر این کار انجام نمی‌شد سیل سال 98 خسارات بیشتری را به مردم وارد می‌کرد و همین کانال‌کشی‌ها و زهکشی‌ها بود که آب را از صحرا به دریا منتقل می‌کرد.

ادامه دارد…

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن