سیاسی

بررسی سانحه جان باختن تعدادی از کوهنوردان در کمیسیون فرهنگی مجلس

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ – ۲۱:۳۱ بررسی سانحه جان باختن تعدادی از کوهنوردان در کمیسیون فرهنگی مجلس

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ‌موضوع سانحه پیش آمده برای تعدادی از کوهنوردان براثر برف و کولاک در کمیسیون فرهنگی با حضور نمایندگان مسئول مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی سانحه جان باختن تعدادی از کوهنوردان در کمیسیون فرهنگی مجلس

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌‌های مسئول اعم از ناجا، فدراسیون کوهنوردی، سازمان هواشناسی، نمایندگانی از استانداری تهران موضوع سانحه پیش آمده برای کوهنوردان که منجر به جان باختن تعدادی از آنان شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده در جلسه امروز از این امر حکایت داشت که دستگاه‌های مسئول در حد توان خود اقداماتی را صورت داده بودند اما متأسفانه کوهنوردان به هشدارها درباره بد بودن شرایط جوی توجه نکرده بودند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: طبق گزارشات ارائه شده سازمان هواشناسی وضعیت نامساعد جوی را اطلاع داده بود و فدراسیون کوهنوردی نیز هشدار داده بود که در این روزها کوهنوردان به مناطق کوهستانی نروند اما متأسفانه تعدادی از افراد به هشدارهای داده شده توجهی نداشتند.

منتظری خاطرنشان کرد: جمع‌بندی از گزارشات ارائه شده این بود که لازم است که فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گیرد تا به هنگام اطلاع‌رسانی و دادن هشدارها افراد به اطلاعات و هشدارها توجه کنند.

وی افزود: در این جلسه بنا شد تا با محوریت ستاد بحران اقدامات پیشگیرانه در سطح وسیع با استفاده از تجربیات گذشته در مورد سوانح صورت گیرد، اطلاع‌رسانی‌ها در سطح وسیع و استفاد از همه امکانات اعم از رسانه ملی، دیگر رسانه‌ها، تشکل‌های مردم‌نهاد، هلال احمر و … انجام شود و در مورد سوم تجهیزات و امکانات بهتر و پیشرفته‌تر در اختیار امداد و نجات قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن