اقتصادی

بررسی طرح مطالعاتی احداث کارخانه آلومینیوم فلوئورید

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۲:۱۵ بررسی طرح مطالعاتی احداث کارخانه آلومینیوم فلوئورید

طرح مطالعاتی احداث کارخانه های استیل کورد و آلومینیوم فلوئورید در نشست کمیته سرمایه گذاری ایمیدرو مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی طرح مطالعاتی احداث کارخانه آلومینیوم فلوئورید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایمیدرو، عباس نعیمی قائم مقام ایمیدرو با بیان اینکه طرح تولید استیل کورد با ظرفیت 15 هزار تن مورد طراحی می شود، گفت: در صورت انجام عملیات اجرای این طرح مطابق برنامه زمانبندی شده، بهره برداری تجاری از طرح از سال 1402 با استفاده از 48 درصد ظرفیت عملی و راندمان کاری آغاز می شود. وی ادامه داد: در سال 1405 (پس از سه سال کارکرد) به حداکثر ظرفیت عملی و راندمان کاری می رسد.

طرح احداث کارخانه آلومینیوم فلوئورید

قائم مقام ایمیدرو همچنین به طرح احداث کارخانه آلومینیوم فلوئورید پودری،‌ اشاره کرد و اظهار داشت: از مزایای ایجاد این طرح می توان به رفع وابستگی به این محصول تا میزان 20 درصد داخل، افزایش عمر مفید الکترودها، کاهش مصرف برق در الکترولیز، بهبود کیفی در بازدهی فرایند و ایجاد ارزش افزوده با تامین داخلی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: از کاربردهای این محصول می توان به فرایند الکترولیز آلومینیوم، صنایع نیمه هادی، شیشه و سرامیک، کاتالیست، رنگدانه و … نام برد.

قائم مقام ایمیدرو همچنین خواهان بررسی زیرساخت های مورد نیاز تولید این محصول شد.

تهیه طرح جامع گوهرسنگ ها

در این نشست همچنین اقدامات انجام شده ایمیدرو در حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مورد بررسی قرار گرفت. در حال حاضر کارگروه اجرایی بررسی و تصمیم گیری بهینه کردن صنعت گوهرسنگ ها در ایران با راهبری ایمیدرو در حال فعالیت است.

تاکنون در این بخش، کمیته های تخصصی استراتژی، آموزش و پژوهش، تامین منابع مالی، بازار و تجارت، اصلاح قوانین، اکتشاف و استخراج و آزمایشگاه مرجع تشکیل شده است.

در این جلسه تعیین راهکارهای تسهیل صادرات و تعیین بودجه برای گوهرسنگ ها و وضعیت توازن در زنجیره فولاد و پتانسیل های سرمایه گذاری با توجه به افق چشم انداز، مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن