اقتصادی

برف و سرما و آبگرفتگی از فردا در بخش هایی از کشور/هشدار جدی به کشاورزان

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ – ۱۷:۰۴ برف و سرما و آبگرفتگی از فردا در بخش هایی از کشور/هشدار جدی به کشاورزان

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن هشدار جدی به کشاورزان بابت حفاظت از محصولات گفت: از بعدازظهر فردا کاهش دما متوسط تا 10 درجه در خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان پیش بینی می‌شود.

برف و سرما و آبگرفتگی از فردا در بخش هایی از کشور/هشدار جدی به کشاورزان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از بعدازظهر یکشنبه ششم مهرماه کاهش دما به‌طور متوسط 8 تا 10 درجه در خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان پیش بینی می شود که این شرایط تا بامداد چهارشنبه 9 مهر ادامه دارد.

* ضرورت تجهیز گلخانه ها به سیستم های گرمایشی

وی ادامه داد: توصیه می شود اتخاذ تمهیدات لازم در تامین انرژی و اقدامات پیشگیرانه کشاورزی شامل تسریع در برداشت محصولات گوجه فرنگی و ذرت، کود دهی محصول ذرت و چغندر قند جهت جلوگیری از تنش سرمایی و پوشش دهی جایگاه های تولید کشمش، محلول پاشی کود پتاس در مزارع سویا جهت جلوگیری از تنش سرمایی و تجهیز گلخانه ها به سیستم های گرمایشی در دستور کار باشد.

* تندباد لحظه ای وبارش برف در ارتفاعات شمال شرق و رشته کوه البرز مرکزی

ضیائیان اضافه کرد: از بعدازظهر یکشنبه 6 مهر رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی توام با تندباد لحظه ای و احتمال بارش برف در ارتفاعات شمال شرق و رشته کوه البرز مرکزی در مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و شرق و ارتفاعات تهران پیش بینی می شود که تا اواخر وقت دوشنبه مورخ 7 مهر ادامه دارد.

* کاهش دما تا 8 درجه در 11 استان تا 9 مهر

وی بیان کرد: از یکشنبه 6 مهر کاهش دما به‌طور متوسط 6 تا 8 درجه در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، نیمه شرقی اصفهان، یزد، قم، شمال سیستان و بلوچستان و کردستان پیش بینی می شود که تا بامداد چهارشنبه 9 مهر ادامه دارد.

ضیائیان افزود: در این راستا احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی پیش بینی و توصیه می شود تسریع در برداشت سیب و انگور جهت جلوگیری از سرمازدگی، خودداری از کشت کلزا در دستور کار باشد.

* هشدار آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها در ارتفاعات تهران و گیلان

وی ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه 6 مهر بارندگی گاهی رگبار و رعدو برق با تندبادهای لحظه ای درگیلان و ارتفاعات استان های تهران و سمنان و روز دوشنبه در گیلان و سمنان پیش بینی می شود و تا روز دوشنبه هفتم مهرماه ادامه دارد.

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها وجود دارد که توصیه می شود اجتناب از برداشت زیتون، احتیاط در اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و تمهیدات لازم برای فعالیت های کوهنوردی در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: شدت بارش‌ها روز یک شنبه ششم مهرماه در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه علاوه بر این سه استان در شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات سمنان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان یادآور شد: روز دوشنبه در ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز سه شنبه هشتم مهرماه در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده و در برخی نقاط استان‌های کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب یزد، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

* وزش باد شدید و گردوخاک در شمال شرق و شرق کشور

ضیائیان گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف در بعد از ظهر افزایش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 30 و 19 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن