اجتماعی

برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در «شاد»

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۱:۲۱ برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در «شاد»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری سی ‌و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری با مشارکت 6 هزار دانش‌آموز در بستر «شاد» خبر داد.

برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در «شاد»

به گزارش گروه آموزش ‌و پرورش خبرگزاری فارس، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از آغاز سی‌وهشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: این دوره از مسابقات با توجه با شرایط کرونایی در فضای مجازی و در بستر «شاد» و با شرکت بیش از 6000 دانش‌آموز دختر و پسر از 20 تا 26 مرداد برگزار می‌شود.

وی از شروع این رقابت‌ها و به میزبانی شهرستان‌های تهران خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از 7 میلیون و 660 هزار نفر رشته در مرحله آموزشگاهی این مسابقات مشارکت داشتند و در ادامه مرحله منطقه و استانی برگزار و در نهایت دانش‌آموزان برگزیده به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

رمضانی گفت: شرایط کرونایی موجب شد تا با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در فضای مجازی اقدام به‌راستی آزمایی آثار ارائه‌ شده در مسابقات بپردازیم و این رقابت‌ها در بستر شاد و با ارتباط و تعامل دوسویه بین داور و دانش‌آموز و حتی بین داور با اولیای دانش آموزان برگزار شود.

وی ادامه داد: در طول مدت برگزاری مسابقات فرهنگی هنری مرحله کشوری، هر شب ساعت یازده گزارشی از روند اجرایی این مسابقات از طریق شبکه امید صداوسیما و همچنین شبکه شاد، ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی و اهمیت حفظ سلامتی دانش آموزان باعث شد که مسابقات گروهی از جمله سرود و نمایش تا مرحله منطقه پیگیری شود و در همان مرحله از برگزیدگان تقدیر شود بنابراین رقابت در این مرحله از مسابقات اغلب به صورت انفرادی است.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان در این مسابقات در 5 حوزه رقابتی ادبی، آوایی، نمایشی، هنرهای دستی تجسمی و رسانه‌ها و فضای مجازی و در بیش از 70 رشته هنری با هم به رقابت می‌پردازند و آثار آنها توسط داوران مجرب کشوری از جمله هنرمندان نامدار حوزه‌های مختلف به صورت آنلاین بررسی و امتیازدهی می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: از مزایا و ظرفیت‌های برگزاری مسابقات در فضای مجازی این است که برخی دانش آموزان در دورترین نقاط کشور و یا در خارج از کشور می‌توانند از طریق شبکه شاد و یا از طریق تلفن با ما ارتباط برقرار کنند و در مسابقات شرکت کنند؛ همچنین آثار آنها نیز توسط بهترین داوران مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در مناطق محروم در صورتی‌که دانش‌آموز از همه امکانات فضای مجازی بی‌بهره باشد رابطین ما در منزل آنها حضور می‌یابند و آثار آنها را بررسی و به محل مسابقات ارائه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: آیین اختتامیه این مسابقات سه‌شنبه 28 مرداد برگزار و برگزیدگان این مرحله از مسابقات معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن