اجتماعی

برگزاری ویژه برنامه‌ «جان نبی» در پایتخت

يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ – ۱۳:۴۵ برگزاری ویژه برنامه‌ «جان نبی» در پایتخت

معاون شهردار تهران از برگزاری ویژه برنامه‌های ایام شهادت حضرت فاطمه(س) با عنوان «جان نبی» در سطح پایتخت خبر داد.

برگزاری ویژه برنامه‌ «جان نبی» در پایتخت

محمدرضا جوادی یگانه، معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهارداشت: این برنامه‌ها با عنوان «جان نبی» از 22 دی در پایتخت آغاز شده و شامل طرح ها و پویش‌های متعددی است که توسط ادارات کل، سازمان‌ها، مراکز و مناطق22گانه با هماهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شوند.

وی افزود: ویژه برنامه‌های اداره کل فرهنگی و مناطق 22گانه شامل برنامه های متعدد از جمله پویش فرزندان گمنام مادر که در تمامی قبور شهدای گمنام شهر تهران همزمان با این ایام برگزار می‌شود.

معاون شهردار تهران گفت: در این پویش، برپایی نمایشگاه فرهنگی، توزیع لوح فشرده مدیحه سرایی ویژه ایام فاطمیه و وفات حضرت ام البنین(س)، فضاسازی و اهتمام ویژه به آراستگی قبور شهدای گمنام، برگزاری مراسم شعرخوانی آئینی ، برگزاری مراسم چارپایه خوانی و تعزیه خوانی بر مزار شهدای گمنام و همچنین تکریم مادران و همسران شهدا، ایثارگران در شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

وی گفت: به مناسبت پاسداشت ایام فاطمیه40 طرح مناسبتی در متراژ 15هزار متر مربع ویژه این ایام در 874 نقطه از پایتخت با هدف فضاسازی در مناطق پر تردد شهر توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران اکران شده است.همچنین گفتنی است اهتمام ویژه به خانواده شهدا در این ایام در قالب طرح شمیم یاس درب منازل شهدای پایتخت برگزار می شود که شامل فضاسازی و برگزاری مراسم چارپایه خوانی درب منازل شهدا، تماس تلفنی یا بازدید شهرداران محترم مناطق در فضای مجازی از خانواده شهدا است.

پویش کوچه های فاطمی در محلات شهر تهران نیز برگزار خواهد شد. این پویش با هدف فضاسازی کوچه ها و محله های شهر به مناسبت این ایام با اجرای برنامه سوگواره عزاداری حضرت فاطمه (س) در بخش های :شعرخوانی آئینی، سخنرانی مذهبی و مرثیه خوانی در برخی از کوچه ها برگزار می‌شود.

وی بیان داشت:مشارکت و تسهیل در برپایی و حمایت از برگزاری مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) توسط هیات ها، مساجد و گروه های مردمی براساس پروتکل های بهداشتی و ابلاغی در عموم فضاهای فرهنگی شهر نیز در دستور کار ادارت فرهنگی مناطق 22گانه قرار گرفته است.

جوادی یگانه گفت: همچنین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران آلبوم صوتی چادرت را بتکان به مناسبت این ایام تهیه، تولید و توزیع کرده است.

وی عنوان کرد:ویژه برنامه های اداره کل امور بانوان در پاسداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) نیز شامل طرح شناسایی و تقدیر از زنان خیر بی‌نشان در محلات ۲۲ گانه شهر تهران با عنوان بانوی بی نشان شهر، محافل قرآنی از شهادت حضرت زهرا تا ولادت ایشان و برگزاری وبینار جایگاه زن در تفکر اندیشمندان معاصر دینی است.

جوادی یگانه افزود: شرکت نوسازی عباس آباد در ایام فاطمیه (س) تولید 10 قطعه شعرخوانی شاعران آیینی کشور در تعزیت حضرت فاطمه (س) جهت پخش در فضای مجازی و شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران با عنوان یک بیت سوخته، تولید و پخش برنامه تلویزیونی حرف دل با موضوعیت این ایام و نیز طرح های شمیم فدک

(مسابقه ویژه کارکنان شرکت با محوریت خوانش خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) و یاد لاله ها (دیدار با یک خانواده شهید و تجلیل از مادر شهید) را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: برگزاری هیئات عزاداری، برپایی مراسم زیارت عاشورا، دعای توسل و قرائت دعای حدیث کساء بصورت متمرکز، همایش پیاده روی گوهرآفرینش مخصوص بانوان، مسابقات کتابخوانی، مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع مادر، مسابقه زیباترین جمله درمورد حضرت فاطمه(س) وکمک مومنانه به خانواده نیازمندان ومعلول بانو ویژه برنامه های سازمان ورزش شهرداری تهران در طول ایام فاطمیه است.

به گفته وی سازمان بسیج شهرداری تهران با برگزاری مراسم رونمایی از طرح هنری کاشی کاری حاج قاسم سلیمانی در بزرگراه حاج قاسم سلیمانی، توزیع اقلام بهداشتی، اجرای مراسم روز شهادت توسط همه حوزه ها و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی فاطمیه در سطح شهر تهران ایام شهادت حضرت زهرا(س) را ارج می‌نهد.

معاون شهردار تهران افزود: شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با هدف گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) با برپایی نمایشگاه در ایستگاه‌های منتخب، تولید کلیپ و برنامه رادیویی از رادیو مترو میزبان مسافران مترو در این ایام است.

معاون شهردار تهران گفت: نمایشگاه نقاشی خط و خوشنویسی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، نمایش لیزری نام مبارک حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه در شب شهادت، نصب پرچم سیاه یا فاطمه زهرا (س) بر روی برج پرچم مجموعه و ساخت کلیپ و انتشار در فضای مجازی و غیره نیز از ویژه برنامه های مجموعه برج میلاد تهران در این ایام است.

جوادی یگانه خاطرنشان کرد: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نیز برنامه هایی از قبیل طراحی و توزیع کتابچه یاس نبی و مجله آفتابگردان، مراسم سنتی شبیه خوانی و برپایی ایستگاه های سلامت و صلواتی، دیباچه نهج البلاغه(خبطه فدکیه) و … را در ایام فاطمیه تدارک دیده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن