سیاسی

برگزاری 49 جلسه علنی و 680 جلسه کمیسیون‌ها/رئیس‌جمهور بیشترین دریافت‌ کننده تذکر نمایندگان و وزیر راه بیشترین دریافت‌کننده سؤالات

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ – ۱۱:۲۴ برگزاری 49 جلسه علنی و 608 جلسه کمیسیون‌ها/رئیس‌جمهور بیشترین دریافت‌ کننده تذکر نمایندگان و وزیر راه بیشترین دریافت‌کننده سؤالات

مشاور رئیس مجلس با بیان اینکه تاکنون 49 جلسه علنی و 608 جلسه کمیسیون‌های مجلس برگزار شده، از انتخاب 263 ناظر مجلس در شوراهای ملی و استانی خبر داد و گفت: تاکنون پنج تحقیق و تفحص در صحن علنی به تصویب رسیده و چهار سؤال نمایندگان از وزرا مطرح شده است.

برگزاری 49 جلسه علنی و 608 جلسه کمیسیون‌ها/رئیس‌جمهور بیشترین دریافت‌ کننده تذکر نمایندگان و وزیر راه بیشترین دریافت‌کننده سؤالات

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه 20 دی) در نشست خبری تشریح عملکرد شش ماهه مدیریتی مجلس یازدهم اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی را در شش ماهه اول کار خود پیش برده که کمتر رسانه‌ای شده است. بیشتر اوقات مشاهده می‌کنیم موضوعاتی که شاید شاکله مجلس نیست از سوی برخی نمایندگان مطرح می‌شود اما به موضوعیت کلی و اصلی که حق مجلس یازدهم است پرداخته نمی‌شد.

وی افزود: ‌در این نشست در سه بخش قوانین مصوب، طرح‌ها و لوایح شش ماهه اول مجلس یازدهم، رویکردهای چهارگانه تحولی در مجلس یازدهم و اقداماتی که مجلس درباره مردمی کردن، هوشمندسازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی انجام داده، ارتباطات راهبردی و تعامل مجلس با شوراهای راهبردی و سایر قوا و ارتباطات با سفرا و هیأت‌های پارلمانی موضوعاتی را بیان می‌کند.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس تشریح کرد: در شش ماه اول فعالیت مجلس یازدهم 41 جلسه صحن علنی و 608 جلسه کمیسیون‌ها برگزار شده است.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی در 77 شورای ملی و 186 شورای استانی نماینده ناظر دارد که در دو تا سه ماه اول، نمایندگان ناظر در 263 شورای ملی و استانی انتخاب شده‌اند.

نگاهداری خاطرنشان کرد: 5 تحقیق و تفحص در صحن علنی به تصویب نمایندگان رسیده که علنا فقط 5 درصد درخواست‌های تحقیق و تفحص در کمیسیون‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: چهار سؤال در صحن علنی مجلس تاکنون مطرح شده که 6 درصد کل سؤالات نمایندگان مجلس از دولتمردان است که این اقدام ناشی از مدیریت هیأت رئیسه مجلس در مدیریت سؤالات است.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس گفت:‌بیشترین تذکر نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور است و بعد از او، تذکرات به وزیر کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر آموزش و پرورش و وزیر راه و شهرسازی است که بیشترین تذکرات نمایندگان را دریافت کردند.

وی گفت: بیشتر سؤالات نمایندگان مجلس هم از وزیر راه است؛ در رتبه‌های بعدی هم وزیر نیرو، وزیر اقتصاد و وزیر کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: قوانینی ک در شش ماهه اول فعالیت مجلس یازدهم به تصویب رسیده است فراوان است اما مطرح‌ترین آنها قانون تأمین کالاهای اساسی، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و یکپارچه‌سازی اطلاعات مسکن‌ها، لایحه دوفوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی، لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، طرح قوانین کلی اصلاح ساختار بودجه، طرح اقدام راهبردی برای تأمین منافع ملت ایران است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: برخی طرح‌های مهم در دستورکار صحن علنی در آینده مجلس است که می‌توانم به طرح ساماندهی زنجیره تولید فولاد، طرح جهش تولید مسکن، طرح عایدی بر سرمایه اشاره کنم.

وی درباره مهمترین موضوعات در دستورکار کمیسیون‌های مجلس گفت: طرح ساماندهی و عرضه خودرو، طرح ساماندهی بنزین خانوار، طرح ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران، لایحه مشارکت عمومی – خصوصی، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، طرح تعالی جمعیت و خانواده و لایحه بودجه 1400 اشاره کنم که البته شب گذشده بخش منابع بودجه‌ای 1400 کمیسیون تلفیق پایان یافته و از امروز این کمیسیون به موضوع مصارف می‌پردازد.

ادامه دارد…

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن