سیاسی

بزودی یکی از کمیسیون‌های مجلس گزارشی موثر از بازار مسکن و خودرو قرائت می‌کند

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۳۲ بزودی یکی از کمیسیون‌های مجلس گزارشی موثر از بازار مسکن و خودرو قرائت می‌کند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: یکی از کمیسیون‌های مجلس بنا دارد از ظرفیت ماده 45 آیین‌نامه داخلی برای قرائت گزارشی که در بازار مسکن و خودرو تأثیر مستقیم بگذارد استفاده کند زیرا می‌خواهیم تا تفحص‌های بی‌نتیجه تبدیل به نظارت‌های مستقیم شود.

بزودی یکی از کمیسیون‌های مجلس گزارشی موثر از بازار مسکن و خودرو قرائت می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهار‌شنبه 26 شهریور) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روزهای ابتدایی تشکیل مجلس یازدهم ایده ای بین نمایندگان مطرح شد تا این مجلس قوی، کارآمد و انقلابی باشد.

وی در توضیح بیشتر افزود: با روش جاری و معمول اداره مجلس تحقق این اهداف امکان‌پذیر نبود. همچنین ساز و کارهای آیین‌نامه داخلی مجلس نیز این امکان را ایجاد نمی‌کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: جلسه امروز غیرعلنی و غیررسمی آغاز شد و به راهکارهای رسیدن به سه ویژگی قوی، کارآمد و انقلابی اختصاص داشت و از هر کمیسیون به انتخاب مسئولین آن افرادی انتخاب شده و توضیحاتی را مطرح کردند، سایر نمایندگان نیز تذکرات و نکاتی را یادآور شدند اما از آنجایی که این مباحث به سرانجام نرسید، به صورت استمزاجی رأی‌گیری شد و با رأی قاطع نمایندگان سه‌شنبه هفته آینده نیز همین بحث ادامه پیدا می‌کند.

وی درباره جزئیات نشست امروز خاطرنشان کرد: نکاتی که در جلسه امروز مطرح شد شامل چگونگی بررسی فوریت‌ها و اولویت‌ها بود تا به جمع‌بندی برسیم اما از آنجایی که بررسی چنین مسائلی خلاف روال معمول مجلس و برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است، لازم است در صورت نهایی شدن مباحث جلسات امروز آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شود.

فرهنگی گفت: قرار است در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس بررسی شود که چگونه برخی از موضوعات را به عنوان طرح‌ها و لوایح ویژه به صحن بیاوریم و مطرح کنیم یا مباحث کارشناسی به چه نحوی انجام شود که وقت کمتری از مجلس بگیرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: جلسه امروز و سه‌شنبه هفته آینده به دنبال ساز و کار‌های امکان تحقق 3 اصل قوی، کارآمد و انقلابی بودن مجلس است که اختصاص به قانونگذاری ندارد بلکه در نظارت نیز این اوصاف و تحقق آنها مطرح است.

وی با بیان اینکه می‌کوشیم تا تحقیق و تفحص‌های کلی و بی‌نتیجه تبدیل به نظارت‌هایی شود که آثار آنها مستقیما ظاهر شود تصریح کرد: یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بنا دارد از ظرفیت ماده 45 آیین‌نامه داخلی استفاده کند که قرائت گزارش این کمیسیون می‌تواند در بازار مسکن و خودرو تأثیر مستقیم بگذارد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن