سیاسی

«بسیج مردمی و همگانی»، بهترین الگو برای پیشرفت و تعالی کشور است

يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۳ «بسیج مردمی و همگانی»، بهترین الگو برای پیشرفت و تعالی کشور است

نماینده رئیس دانشگاه آزاد در هیئت نظارت بر تشکل‌ها گفت: هم‌اکنون که بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، تجربه‌های غنی و بدیعی را در جمهوری اسلامی کسب کرده‌ایم که باید یک‌بار دیگر در «خارج از گود» به آن بنگریم

«بسیج مردمی و همگانی»، بهترین الگو برای پیشرفت و تعالی کشور است

امید طاهرنژاد مدرس دانشگاه و نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان سما استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: امسال مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با شرکت‌کنندگان در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با اشاره به «مدل بسیج مردمی و همگانی» موضوع همکاری و تعاون آحاد مردم در پیشرفت جامعه را این‌گونه بیان می‌کنند: «در دفاع مقدّس برای حضور مردمی یک مدل‌سازی جدیدی انجام گرفت… و بر اساس این حضور، بُروز استعدادها [ است]… همه‌ آحاد ملّت ایران، آن‌هایی که مایل بودند در این عرصه شرکت کنند، هر که بود، هر چه بود، توانست در یک شبکه‌ زنده، کارآمد، داوطلبانه و پُرشور جای خودش را پیدا کند… نمونه‌ چنین «بسیج مردمی» عظیمی اصلاً وجود ندارد. این مدل جدید بود؛ مدل‌‌‌‌سازی جدید که همه می‌توانستند همکاری کنند، همه می‌توانستند هم‌افزایی کنند… این مدل ابتکاری از حضور مردم همیشه می‌تواند مطرح باشد. امروز هم ما می‌توانیم. اگر همّت بکنیم و با نگاه درست به مردم و مسائل نگاه کنیم، می‌توانیم از این مدل استفاده کنیم.»

طاهرنژاد با اشاره به مدل بسیج مردمی مطرح شده در بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت: مدل بسیج مردمی یک مدل مشارکت جمعی و اداره جمعی برای پیشرفت و تعالی است که قرآن کریم در آیات متعدد به همکاری، تعاون، حرکت جمعی، خواست عمومی و همت و تلاش گروهی اشاره می‌کند. آیاتی مثل « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا…» یا «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى…» یا … از این جمله‌اند که نشان از اهمیت مقوله حرکت جمعی، کار تشکیلاتی و تعاون است.

طاهرنژاد ادامه داد: شهید مرتضی مطهری در کتاب جامعه و تاریخ خود، از جامعه سخن به میان می‌آورد و روح‌جمعی و اراده جمعی را از مؤلفه‌های آن برمی‌شمارد. ابونصر محمد فارابی هم، عنصر رهبری جامعه و تعاون و‌ همکاری را از دیگر مؤلفه‌های اجتماع انسانی می‌داند.

این مدرس دانشگاه گفت: وقتی به بسیج مستضعفین این شجره طیبه و نهال پرثمر می‌نگریم تمامی این موارد را در آن می‌بینیم‌. بسیجی که در پیروزی جنگ سهم بسزایی دارد، در سازندگی بعد از جنگ حضور پیدا می‌کند، در حرکت‌های عمومی و جبهه‌های بهداشتی واکسیناسیون فلج اطفال نقش‌آفرین است. در حوادث طبیعی سیل و زلزله وسط میدان است، در دفاع از حرم شهید می‌دهد و در گروه‌های جهادی از ارائه هر خدمتی برای پیشرفت و تعالی مملکت دریغ نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما در قضیه بیماری کرونا هم می‌بینیم هر کسی هر کاری از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد. کمک به پرستاران در مراقبت از بیماران، دوخت و دوز ماسک و تولید اقلام بهداشتی، ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی، راه‌اندازی نقاهتگاه و… این معنای بسیج و بسیجی‌گری است.

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: می‌توان گفت الگوی بسیج مستضعفین به بهترین نحوی در عرصه‌های مورد نیاز به‌میان آمده و کارها را پیش برده است فقط باید مقیاس آن را گسترش داد به‌نحوی که همه وارد این عرصه شوند. هرکسی با هر خط و ربطی که دلش برای انقلاب و اسلام و کشور می‌تپد باید بتواند پا به این عرصه بگذارد.

طاهرنژاد خاطرنشان کرد: بسیج همگانی یعنی پزشک تمام خدماتش را در طبق اخلاص بگذارد، پرستار با تمام انرژی خدمت کند، بقال و کاسب محل تمام آنچه را که دارد با قیمت منصفانه ارائه دهد، دانش‌آموز تمام و ‌کمال به درسش بپردازد، همه مطالبه‌گری حق را از مسئولین سرلوحه خود قرار دهند، مردم اصلاح الگوی مصرف را رعایت کنند، مسئولین بعد از کسب صندلی مدیریت در میان مردم باشند و خود را خدمتگزار ملت بدانند و…

وی در پایان با اشاراه به این موضوع که ما گاهی داشته های خود را فراموش می کنیم، اظهار داشت: بهترین خواستگاه و عرصه ارائه هر خدمتی برای رضای خدا و در راستای پیشرفت و تعالی کشور و نهایتاً اقتدار و عظمت اسلام در جهان، بسیج است و بسیج همگانی یعنی همه برای خدا و در خدمت پیشرفت و تعالی جامعه. لذا می‌توان ادعا کرد ساختار گروه‌های جهادی و بسیج، بهترین زمینه برای توسعه بروز استعدادها و خلاقیت‌ها و همکاری و مشارکت همه‌جانبه برای آبادانی ایران اسلامی است.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن