Categories: سیاسی

بسیج کلمه رمزی که گویای حقایقی ژرف و حیاتی است

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۴ بسیج کلمه رمزی که گویای حقایقی ژرف و حیاتی است

بسیج نه یک سازمان خشک و بی روح نظامی است، بلکه بسیج یک جریان فکری فرهنگ ساز و تمدن آفرین است که دارای ظرفیت فوق العاده خیره کننده بسیج کنندگی آحاد انسانهای مومن و انقلابی را در داخل و منطقه و جهان اسلام در برابر توطئه‌های سخت و ترم دشمنان بشریت دارد.

خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده: از بای بسیج بصیرت و بینایی درون متجلی است که خود دریایی از معرفت است که سرچشمه آن معرفت الله که اعلی المعارف است و در پهنای آن دشمن شناسی و آگاهی و فهم سیاسی عمیقی است که از فرد بسیجی دژ مستحکم و نفوذ ناپذیری ساخته است در برابر فتنه ها و توطئه های مرموز و پیچیده ، و لذا همیشه راست قامت است و پایدار .

هرچند اکسیر بصیرت بسان در گرانبهایی است که به بهایی اندک بدست نیاید ولی آنگاه که بدست آید مسیر حرکت را در پهنای زندگی هموار و هموار تر می سازد. چه آنکه مولای بصیرمان امام علی علیه السلام فرمودند : فقد البصر اهون من فقد البصیره . یعنی چشم سر نداشتن راحت تر است از محرومیت چشم و بینایی درون.
و از سین بسیج سخاوت و سعی و تلاشی بی وقفه و بی منت بسیجیانش متجلی است که اگر همه عالم را به آنان دهند هرگز با شیرینی خدمت به خلق و یک لحظه توفیق دستگیری محرومان و مستضعفان عوض نمیکنند.

سخاوت بسیجی جلوه ای دیگر از ایثار و از خود گذشتگی است که جز در مکتب و مرام بسیجی نمونه و تجسمی عینی برای آن نمی یابید. براستی چرا هرگاه کارگزاران حکومتی با وجود در اختیار داشتن قدرت و بیت المال ، در بحرانهای گوناگون کم می آورند بیاد این سرمایه و پشتوانه عظیم می افتند ؟ و البته چه راحت و سریع ، فوق تصورشان نتیجه ای مطلوب می گیرند.

و از یای بسیج یاد خدا و یاری و نصرت الهی را میتوان فهمید که اساس کار بسیجی همین حقیقتی است که بزرگانی همچون امام راحل نسبت به آن غبطه می خوردند و همواره آرزوی هم نفسی و همجواری با بسیجیان مخلص را به رخ می کشیدند. یاد خدا را در تمامی مراحل و بلکه ظاهر و باطن عمل بسیجی به روشنی می توان یافت که خود جلوه ای دیگر از عمل مومنانه و مخلصانه است که فقط در مسیر بندگی و معامله با خدا تفسیر و معنی می گردد. و لذا به حکم آیه کریمه : الا بذکر الله تطمئن القلوب، بسیجی عنصری است آرام و بدور از تشویش و تردید و مصون از هرگونه شبهه و اما و اگری کلافه کننده، نیرویی است همیشه آماده و پا در رکاب، نترس و خستگی ناپذیر، با صلابت و استوار

و اما در جیم بسیج؛ دربی از درب های بهشت را می بینید که تنها به روی خواص بندگان خدا باز گردیده است. جهاد و جدیت در راه خدا ، چنانکه اول بسیجی جهان اسلام امیر عدالت و ایمان امام علی علیه السلام در فراز های اول خطبه ۲۷ نهج البلاغه فرمودند: ان الجهاد باب من ابواب الجنه ، فتحه الله لخاصه اولیائه. جهاد در راه خدا که روح بخش زندگی بشر است نه اختصاص به میدان نبرد و رزم نظامی دارد که ۸ سال دفاع مقدس گویای نقش آفرینی بسیجیان این مرز و بوم بود ، بلکه به پهنای وجب به وجب سرزمین‌های اسلامی و بلکه هر جا که انسان مظلوم و تحت ظلمی باشد ، گستردگی دارد، بسیجی مرز ۵نمی شناسد.

اوج جهاد و جدیتش در مناطق محروم و میان مردمانی است که با هیچ زندگی می کنند، تفریح و پیک نیک بسیجی بواقع اردوهای جهادی است که نشانی از جهاد سازندگی روزهای آغازین پیروزی انقلاب دارد که چه خالصانه و بی منت جریان یافت و متاسفانه به خاطره تبدیل گردید. جهاد بسیجی را در بحرانها و زلزله ها و مناطق سیل زده و هم اکنون در عرصه مبارزه واقعی با کرونا بخوبی می توان نظاره کرد و همچون امام راحل به جهاد و تلاش و همت بلندشان افتخار کرد.

رمز گشایی از کلمه بسیج ، از این حیث اهمیت و بلکه در این اوضاع بلبشو و بی ریخت آخرالزمانی ضرورت دارد که بسیج نه یک سازمان خشک و بی روح نظامی است، بلکه بسیج یک جریان فکری فرهنگ ساز و تمدن آفرین است. نوعی تفکراست که ریشه در زلال وحی و بعثت و غدیر و عاشورا دارد و لذا جاودان و ماندگار است. بسیج که دارای ظرفیت فوق العاده خیره کننده بسیج کنندگی آحاد انسانهای مومن و انقلابی را در داخل و منطقه و جهان اسلام در برابر توطئه های سخت و ترم دشمنان بشریت دارد بواقع ریشه در منطقی قوی و پاک و الهی دارد که از آن مکتب و مدرسه ای ساخته است که آموزه های آن برای بشریت تشنه عدالت و‌طهارت و معنویت و امنیت ، قابل توجه و پر خریدار است.

سر جاودانگی بسیج و فرهنگ بسیجی، در منطق مطابق با فطرت و وجدان انسانی آن است که با طبع زلال بشری سازگاری دارد. ولذا کافی است ندا و مرام و فریاد بسیجیان، این لشکر مخلص خدا، به گوش تمامی آحاد بشر روی زمین بویژه مستضعفان و محرومان و مظلومان و پا برهنگان از هر دین و آئین و مذهب و مسلکی برسد. والبته این وعده الهی است که بزودی خواهد رسید.انشالله . " و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.

هفته بسیج بر همه بسیجیان مخلص جهان اسلام مبارکباد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار

اخبار کسب و کار

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar

Recent Posts

استخدام کارشناس ثبت داده در نان آوران سبوس در محدوده جنت آباد تهران

استخدام نان آوران سبوسنان آوران سبوس جهت تکمیل کادر خود در تهران (جنت آباد شمالی)…

3 ساعت ago

استخدام کمک حسابدار و حسابدار در محدوده منیریه تهران

یک شرکت معتبر جهت تکمیل کادر خود در استان‌ تهران از افراد واجد شرایط زیر…

3 ساعت ago

استخدام حسابدار ارشد و کارشناس شبکه های اجتماعی در تهران

استخدام آراد تجارت کیمیا مهر آراد تجارت کیمیا مهر جهت تکمیل کادر خود در استان…

3 ساعت ago

استخدام ۵ عنوان شغلی در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در خراسان رضوی

استخدام فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش جهت تکمیل…

3 ساعت ago

استخدام سرپرست فروش در گروه صنعتی ملی شیمی در محدوده فرمانیه تهران

استخدام گروه صنعتی ملی شیمیگروه صنعتی ملی شیمی در تهران (منطقه ۱، فرمانیه) جهت تکمیل…

3 ساعت ago

استخدام حسابدار در محدوده محمودیه تهران

یک مجموعه معتبر در تهران (منطقه ۱، محمودیه) جهت تکمیل کادر خود از متقاضیان ساکن…

7 ساعت ago